2008-09-13

I afton njuter vi...


Undrar just om det var sista gången för i år som vi grillade KP raringen och jag. Hösten kom så plötsligt. Först var det sommar sen blev det regn och när det slutat regnat ja då var det höst.

Dagen på skjutbanan var lyckad. Allting flöt helt plötsligt, skotten bara satt. Sköt en av mina bästa standardomgångar någonsin. Efteråt tränade jag fältskytte och hur svårt jag än gjorde det för mig så satt skotten som huggtänder mitt i tavlan:-) Tänk om man kunde göra likadant på tävling.

Skytte är en grym sport, man måste vara lite masochist för att uppskatta den tror jag:-)

I afton njuter vi av familjen, alla är hemma. KP, jag, lilla Tass och båda teensen. Mest njuter nog katten. Det bästa han vet är när hela hans flock av betjänter finns hemmavid:-)

Trevlig kväll alla, det ska vi ha tillsammans med ett gott glas rött!

6 kommentarer:

sofie sa...

Vilken gullig katt ni har.Det är badkaret jag saknar.Min katt flyttar inte förrän om ca 2 veckor.

Pangbruden sa...

Det förstår jag.. badkar när man fryser är en hit!!! Moroten var så lagom gullig när han spydde för ett par timmar sen:-)

Majsanochmalla sa...

Moroten är Kung av Örebro... Han får faktiskt göra vad han vill! För han är Kung och för att han är så bedårande söt och fet...

Ett av mina "barnbarn"... Stardust.. Han väger 7, 2 nu.. HA säger att det är pälsen!?!? Visst tjena... Ser ju vem som helst att magen är satans stor.. HA blir skitsur när jag hävdar att katten är smällfet... HF är mer verklighetsförankrad... Hon säger att Stardust är tjock.. Och måste banta innan han får gå till veterinären..

HA ger oss "mördarögat" i så´na lägen... Brrr... Känsligt med barnbarnen där!

Pok


Mallagillarfetkatterbralla

sofie sa...

han ville ju bara kolla om det fortfarande är god servise hemma+ ville han väl att ni skulle motionera lite me o torka upp.

Anonym sa...

Sofie.. du har rätt där:-)

Anonym sa...

Mallan.. jag har viss förståelse för HA´s kommentarer:-) En bäbis är en bäbis även om bäbisen är en katt:-)