2008-09-12

Sprit och vapensmuggling:-)

Ex14 ska åka till Prag till våren. Skolan har ett musikaliskt utbyte med Prag och alla åk 9 far dit varje år. I går fick vi en första information. Framför allt handlade informationen om vad teensen förväntades att inte göra.

Dvs dom får inte uppträda olämpligt innan resan, dom får inte supa skallen av sig under resan och dom får definitivt inte försöka köpa vapen och ta med sig hem.

Allt har skett förr, vissa har blivit nekade att få följa med, helt ok tycker jag. En del är inte mogna och Prag är ingen liten snäll småstad i Dalsland direkt.

Fulla ungdomar är jag heller ingen älskare av, det var ju skillnad när jag var 16 år och berusad på skolresan till Kreta, på den tiden var det ju inte så farligt:-)

Men det här med vapen tycker jag är en annan sak. Både jag och exmaken, som även han är pistolskytt, var av den åsikten att det hade ju varit finemang om dottern kunde köpa med lite ammo eller kulor hem. Mycket billigare därnere förstår ni. Eller en ny CZ A-pang.. ja den finns garanterat till halva priset. ;-)

Nej alkohol och olämpligt uppträdande går fetbort men det där med vapen är något vi skulle behöva diskutera med rektorn.

Den som inte fattar att jag skämtar nu hoppas jag får en regnig helg, alla ni andra önskar jag sol och brittsommarvärme.

6 kommentarer:

Anonym sa...

S&B-ammo, 9mm (115-grains) till mig för några tusen skulle inte vara dumt. Att hindra det skulle vara dumt tycker jag.

Anonym sa...

Ja..jag säger ju det:-)

Anonym sa...

Varför skulle det inte ha varit farligt att du var kanon och 16 på din tid? Vill du utveckla det? Ser fram emot din teori..häln gatuflickan.

PS. Vill gärna ha brittsommarhelg, tack

Anonym sa...

Enkelt kära gatuflicka.. Vi var äldre när vi var yngre:-) Således mer fröståndiga med tanke på vår ålder:-)
Välkommen hem, hoppas ni haft det suveränt!

Majsanochmalla sa...

Men va fan... Säg bara till rektorn att han ska vara glad att ni inte ber ungarna smuggla hem kalachnicovs... (reserverar mig för stavningen här)..

Pok

Mallatyckerlitesmugglingserfarenhetkanvarabrabralla ;-)

Anonym sa...

Sonen smugglade hem kinapuffar från Frankrike till hans far och farbrors stora glädje:-)