2008-09-09

Nema problema:-)

Samtal i köket igår eftermiddag.

Ex14: Mamma, jag har inga problem

Jag: Vad bra

Ex14: Men jag har verkligen inga problem, det tror jag beror på att jag har en sån bra familj. M har problem hela tiden men jag har inga alls och jag får ju alltid göra som jag vill.

Jag: Det kanske beror på att du inte gör saker som ger dig problem, du är smart nog att sköta skolan, hålla dig undan trubbel och lyssna på mig och pappa.

Ex14: Men jag får ju alltid göra som jag vill, utom att pierca mig.

Jag: Eller att åka till Götene själv då...

Min dotters vilja och vad jag kan acceptera är ganska så bra i fas helt enkelt. Därför upplever varken hon eller jag att vi har några tonårsproblem. Inte den här veckan i allafall:-)

Nu kan förvisso gårdagens mildhet ha berott på att hon fick sin nyinköpta mobil (egna pengar) men jag väljer att tro att jag stod först i kön den där dagen i juni -93 när Gud delade ut döttrar:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

HIhi, va gulligt sagt... stod först i kön! :)

Härligt o höra att det finns bra tonårsdagar oxå! :)

Kramar

Pangbruden sa...

Jag är bortskämd med att i stort sett alla dagar är bra.. än så länge i allfall:-)

Anonym sa...

Klart du stod först i kön :-)

Majsanochmalla sa...

*ler*... näee... Sådan mamma, sådan dotter!

Pok

Mallaheltsäkerbralla

Monica sa...

ja får inte var det jag som stog först i kön iallafall ;(

Anonym sa...

Monica.. Det gjorde du säkert! Det var när du valde exman du stod långt ner i kön..Kram