2008-09-10

Rehabkedjan

Har ni inte gjort det förr så gör det nu, gör det omedelbart!

Gå in på försäkringskassans hemsida och kolla upp de nya sjukförsäkringsreglerna.

Därefter ser ni till att hålla er friska. Skulle ni bli sjuka bli det inte mer än max 14 dagar. Skulle ni bli riktigt ordentligt sjuka så var det för Guds skull inte mer än 3 månader, absolut max 6 månader. Om ni måste vara sjuka längre se då för tusan till att åtminstone ha fått Als, tumör eller vänta på ett nytt organ.

Det kallas rehabkedja och det kommer bli tufft som f-n för många i vårt land den närmaste tiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt vansinnigt! Vart ska det sluta? Arbetsgivare har också rätt att begära sjukintyg från första dagen. Det går ju inte ens att komma fram till vårdcentralen.

Anonym sa...

Nej och det värsta är att FK har inte folk nog att hantera rehabkedjan men om inte den enskilde kommer fram och får tid för ett rehabmöte tillsammans med sin arbetsgivare så får den enskilde ändå ta konsekvenserna!!!

Anonym sa...

Visst har Sverige blivit fantastiskt med den nya regeringen? Jag hade oturen att bli sjuk, men inte tillräckligt sjuk, "bara" hjärnblöding så nu slåss jag mot paragrafryttare på försäkringskassan som inte heller de är riktigt införstådda med de nya reglerna.

Hittade din blogg genom div. sökningar. Då jag letar efter andra som drabbats av de nya reglerna.

Men jag gillar det jag har läst, du verkar ha humor!

Anonym sa...

Hej anonym, välkommen! Fruktansvärt att få hjärnblödning än mer fruktansvärt att hamna i den nya rehabkedjan. Ibland känns det som om vi är ett land bestående av fuskare.. suck

Ja jag har nog humor, ibland måste man garva åt verkligheten för den är tämligen absurd.

Lycka till med FK, snart är väl dom anställda där sjukskrivna hela bunten.. och i sin egen rehabkedja.. och välkommen tillbaka!