2008-09-06

6´e september

Kommer ni ihåg den gamla slagdängan 6é september med Flamingokvintetten? När jag var ett ynk.. dvs yngre än ett yngel så var jag med i deras fanclub. :-) Med detta erkännande riskerar jag nu min trovärdighet och heder jag vet. Men vad sjutton, det kan jag bjuda på:-) En av mina bästa och äldsta vänner fyller år idag och jag har sjungit den sången för henne, dock med omgjord text, under många år. Grattis min vän prusiluska!

Nu dags för del två av dagen. Kantarellpaj och rökt Öring ska fixas. När skomakaren kommer på besök är det bäst att ligga i:-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nä du... den minns jag inte... och har jag känt till låten så har jag med största sannorlikhet förträngt den ;-)

Flamingokvintetten är inte min kopp te om man säger så ;-)

Men min kopp te är däremot kantarellpaj o öring. Skulle DÖ för sånt nu. Mumsfilibabba.

Monica sa...

nä ingen aning får kola med magnus om han kan den!!
ha så kul o trevligt i kväll ;)

Kram

Flunkbuster sa...

Jodå, den kommer jag ihåg, varje år denna dag!

Flunkbuster sa...

Här finns några takter av "6 September" lyssna extra noga 0,19 in i videon.
http://www.youtube.com/watch?v=ms_M7UfAqYA

Anonym sa...

På vårskola var det bara hästtjejer som lyssnade på Flamingokvintetten.

Anonym sa...

Nä, Pangis.... Flamingo... Nu måste jag tyvärr sluta läsa din blogg.... ;-)

Pangbruden sa...

Neeej Bitte.. försvinn inte mer än du redan gjort:-) Saknar din blogg ju..

MALTE: jAG HAR ALLTID VARIT RIDTJEJ..;-)

Anonym sa...

Okej då. När du ber så där snällt: nu är jag tebaks!

Anonym sa...

Ridtjej ja, men jag menar hästtjejer. Du vet de där hemska flickorna som mobbar andra tjejer och rider på levande pålägg.

Anonym sa...

Jasså som bettan alltså