2008-04-19

Sova middag!

När jag var barn sov alltid de gamla middag. Morfar på sin divan, morbror i soffan och mormor snarkade till sittandes så att glasögonen brukade trilla av henne. På en gård går man upp tidigt och jobbar hårt så en tupplur mitt på dagen var säkert både nyttigt och befogat. Det är skönt att sova middag en stund. Känna hur kroppen slappnar av och tankarna fara iväg. En halvtimme senare kvicknar man till pigg som en mört.

Arbetsgivarna borde införskaffa Naprooms i stället för de där märkliga oanvända vilrummen som finns på varje arbetsplats. Då kunde man gå in och ta en powernap efter lunchen när paltkoman inträder. Jag skulle iallfall bli mycket mer effektiv på eftermiddagen.

Vad vi gjort i eftermiddag? Sovit middag såklart:-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag med men jag sov alldeles för länge *hjälp* kommer inte sovna före 3 inatt ,men det är ju som vanligt på helgerna jag vänder totaltpå dygnet !! Monica

Anonym sa...

Ja, ja, sovit middag...tror jag det...

Anonym sa...

Japp sovit var det faktiskt!

Majsanochmalla sa...

Jag älskar att sova middag!

Så najs att middaga å så lägga sig och läsa tidningen och somna skönt!

Najs!... Supernajs!

Pok

Mallasiestabralla

Anonym sa...

åhhhhhhhhhh så rätt och sant, sova middag är det bästa jag vet och ändå unnanar jag mig det inte mer än fem gånger per år. Och på jobbet, yes, nu vet jag vad jag ska göra med mitt alldeles för stora tillfälliga rum. En säng ska dit helt enkelt! Tack för tipset! Har du sett /läst att de ställt sängar att ta små tupplurar i mitt i Gallerian i Stockholm?! KRAAAAAAAAAAAAAAAM från förkyld hallonbergare