2008-04-17

Dagens pangis

Ja vaddå? Jag kan väl också modeblogga lite. Alla andra gör ju det. Dagens outfit består av kära pojkvännens ena landslagsjacka. Varm, skön, vind och vattentät. Passar en pangbrud perfekt:-)

Om jag bara har den på mig? Nejdå jag vill inte bli arresterd för förargelseväckande beteende. Till den vackra jackan har jag snygga grå byxor, top och kavaj och loafers.. Det ni:-) Inga kängor på arbetstid inte och kepsen har jag lämnat hemma.

I afton bjuder KP på pannkakor. Han är bedrövad över att jag inte har tid att "hälsa på honom" så ofta som han vill varpå barnen omedelbart mutades med pannkakor. Bara att följa med. Tänkte passa på att tvätta bilen.

Till helgen blir det faktiskt "cabbanerväder"!

10 kommentarer:

Anonym sa...

har du skaffa mode blogg ;)
Trodde först det var en scout jag såg hahaha,Monica

Anonym sa...

Helt rätt, Pangis! Det är dags för oss 40-plussare att ta över modebloggandet. Putta Blondinbella och de andra spädgrisarna av scenen. Det ska väl inte vara så svårt?

Anonym sa...

Monica: En Scout!!!!! Det var det värsta jag är ju en pangbrud:-) hahahah

Bitte.. Ska väl inte vara så svårt för sköna damer i vår ålder..Pangbrudar minsann:-)

Fin kväll tjejer!

Anonym sa...

Om jag får säga vad jag tycker kanske din häftiga cab och den där jackan inte riktigt matchar..Mitt modetips är att du letar upp nåt läderaktigt, stilettklackar, svarta solglasögon och kanske en käck sjalett a´la Marilyn eller Audrey Hepburn!

Anonym sa...

Ja ja .. Är det något jag inte lider brist på så det ju jackor så nån skinnpaj ska jaf väl kunna leta fram.. men sjalett behövs inte..Jag har windstopper:-)

Anonym sa...

Dra på ett "huckle" iallafall, det är så "retro".

Anonym sa...

När jag körde Min första cab en Austin Healey Sprite Mark I från -61 eller rättare sagt dåvarande sambons. Han ägde jag körde. då hade vi läderhjälmar på huvudet.. DET mina vänner var retro. Huckle hade jag i ladugården när vi mjölkade kor;-)

Anonym sa...

"Huckle" betyder huvudklädnad och kan vara vad som helst (även läderhjälmar & kasketter), men företrädesvis sjalett eftersom det var vanligast.

besserwissern

Pangbruden sa...

Malte: Således torde våra skyttekepsar gå under epitetet huckle:-)

Anonym sa...

Det gör väl det.