2008-04-23

Paradiset för en man

Min altan är på 24 m2. Oljan räckte till 22 m2! Såklart! Jag fick bege mig till männens paradis Jula. Där var jag och en hoper män i varierande ålder och storlek inte en kvinna så långt ögat kan nå. Rekomenderas till ensamståeende kvinnor. Ställ er vid en hylla och se lite förvirrad ut och vips så kommer en hoper trevlig amän till er hjälp. Hur som helst pangbrudar reder sig själv och ringmärkt som jag är fick jag strosa runt på egen hand. Något trevligt bevakad dock vilket bara kändes skönt denna dag. Vänliga människor finns det fler av än dårar tack och lov!

En burk träolja och ett mycket miljövänligt ogräsmedel vid namn Ättix har inköpts och kvällen har ägnats åt inoljning av altangolv sam tutskvättande av ättika. Jo det fungerar mycket bra och är skonsamt för vår miljö. Sen luktar det iofs inlagd sill i trädgården ett par dagar men det är ju bara hemtrevligt. Påminner om min barndom och mormor det:-)

Jag ska blogga mer om händelsen senare men kan säga såpass att jag på intet sätt gjort något tokigt är egentligen inte inblandad utan en desperat ung människa med ett långt register bakom sig har fått för sig att jag har sett till att han inte får studiemedel vilket jag inte ens kan göra. Han visade ett mycket starkt hat till mig av någon anledning och var idag inte talbar. Min chef försökte men han vill avvakta tills i morgon för att kunna samla in mer information. Vad jag förstått av bra kollegor är personen mer hotfull verbalt än vad han är egentligen men jag vill inte arbeta själv på enheten framöver. Känns inte tryggt och jag tror faktiskt jag skulle bli rädd om jag stötte på honom. En situation som är helt ny för mig.

Ni lär få veta mera.. Tack alla btw!

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Vännen... Det är inte de verbala hoten som är det värsta... Det värsta är att de idioterna stjäl ens trygghet och sätter saker i svajjning som tidigare varit så självklara... Och det borde vara straffbart att stjäla trygghet och tillit från någon annan...

*varma kramar och tänk*

Pok

Malla

Anonym sa...

M&M så upplever jag det med.. scary Kram

Majsanochmalla sa...

Åhhh.. Jag blir så förbannad å dina vägnar!

Pok

Mallasurbralla