2008-04-08

Se på TV

Jag kan inte påstå att gårdagen tillhörde dom bästa i mitt liv men jag fick ju i allfall se på TV.

Närke är kallt idag. Det började med att Stina funderade på att rensa sina kanter sen klippte hon gubben sin men tog nog i lite för mycket varpå vi genast fick kallt och småregnigt:-) Jag är även fullkomligt övertygad om att flertalet Närkingar har bytt till sommardäck, putsat fönster eller hängt in vinterjackan.

Jag har bestämt för mig att jag varnade för dylika våraktiviteter innan Maj inträtt och se nu hur det gick. Men å andra sidan utmanade ju även jag vädrets makter genom att glad ihågen lägga in windstoppern i bilen..

Cabba ner??? Nu?? Du måste skämta tänkte dom och svepte in en delikat liten nordanvind över oss.

I kväll ska jag se på TV.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är dylika aktiviteter som styr vädret borde ju jag ha det varmt och soligt för jämnan. Har ju i princip alltid med feecetröjan och goretexjackan ju. Inga fönster tvättade och inget trädgårdsjobb fixat än fast kom på jag har ju tagit fram och planterat om mina fuchsior men de står ju ännu innomhus.

Pangbruden sa...

Det är tack vare dig som vi inte har permafrost i landet gammis:-)

Den allvetande brädhögen sa...

...och jag står här med hundhuvudet...
snart har jag väl vår-dyrkarmobben utanför huset...de kräver mitt huvud på fat...hmmmm...bara de inte tar mitt ELLER hundens huvud...
FÖRLÅT!!!
...och gubben fryser om öronen, totalsnaggad som han är, PLUS att jag har orsakat kyla...
Vojne, vojne.
Tur att du har scyssta kompisar som motverkar mina dumheter!

Pangbruden sa...

Ja du Stina:-) Jag var tvungen att få skriva såhär..hoppas du inte tagit illa upp, då ber jag om ursäkt, men det blev så kul igår för det dåliga vädret inträdde just precis som du började med dina kanter igen:-)

Anonym sa...

Det är ju ungefär som när det vankas sista april och man alltid planerar att göra nåt kul som att grilla eller så och så blir alltid svinkallt och t om snö!!!

Hoppas dagen idag blir bättre än igår ifall den inte var så bra då!

Pangbruden sa...

Mattias: Annars får jag kolla in lite Maxbilder då blir man alltid glad:-)

Den allvetande brädhögen sa...

HA HA HA HA!!!!
SÅ bekymrad är jag!
Nu ska jag åka till Kristinehamn och köpa några stenpartiväxter till trägården...
HALLÅ...HELA ÖREBRO OCH VÄRMLANDS LÄN?!?!
SNÖKAOS, HAGELSKURAR, ÅSKVÄDER OCH TROMBER VÄNTAS INOM KORT!

Pangbruden sa...

Stina.. Snälla stanna hemma!! :-)

Anonym sa...

Ikväll SKULLE jag vilja se på tv! Men i ett svagt ögonblick lovade jag att skriva några gratisartiklar för den lokala idrottsföreningens jubileumstidning. Därför ska jag i kväll bevista två st karateträningar. Jag hatar kvällsjobb. Samtidigt känner jag mig som en fiin människa som sponsrar något behjärtansvärt. Men jag HATAR verkligen kvällsjobb...

Majsanochmalla sa...

Haha... Allt är mitt fel... Jag
köpte gympadojjor till kidsen igår.. Det är svaret på det svinkalla vädret i hela landet! ;-)

Pok

Mallanordanvindbralla

Pangbruden sa...

Bitte: vi kanske kan byta:-) Du ser på TV jag utövar karate:-)

Pangbruden sa...

Aha! Det var du!!!! Och här har stackars Stina fått klä skott! Be genast henne om ursäkt! :-9

Anonym sa...

Inget ont som inte har nåt gott med sig vet ni; Kan hända de eländiga mördarsniglarna fryser ihjäl?! :-)

Kram Pruseluskan

Majsanochmalla sa...

F´låt Stna... Allt är mitt fel!!! (fråga mitt ex ;-) )... Ska genast rota fram vinterstövlarna igen!

pok

Mallagöralltidfelbralla

Pangbruden sa...

Pruseluskan.. om man inga mördarsniglar har fryser man utan anledning:-) M&M Jag vet det är DITT EX FEL!!!!!! ALLT!!!!!! pok

Den allvetande brädhögen sa...

De' e' lugnt, tjejer!!!