2008-04-09

Lappens gatukök


I stora blaskan finns idag en artikel om försvunna flickan Engla och en bild på Lappens gatukök i Hedemora där den misstänkte förövaren tydligen ätit. (Suck)

När vi tävlar norrut tex i Garpenberg så hör det till att stanna och äta på Lappens gatukök. Man får enorma portioner av riktigt god "kioskmat" till hyfsat pris. Rekomenderar ett besök vid tillfälle. Det lär väl bli än mer kö nu efter den här artikeln.

I somras var vi på sedvanlig tävling däruppe. Rolig bana, trevligt folk, vackert väder och fin skjutmiljö. Kan inte bli bättre:-) Efteråt stannade vi och åt på Lappens. Vädret var vackert och vi satt utomhus. Fullt med folk som vanligt. Vi åt klart och satte oss i bilarna för hemresa. När vi kommit 15 mil söderut fick KP för sig att vi skulle köpa glass. Då inser jag att min väska är borta! Jag har mobilen plus mitt VISA och körkort för det hade jag lagt ur i fickan men ingen plånbok eller nycklar. Jag brukar aldrig springa omkring med handväska när jag skjuter men hade väl något hjärnsläpp och tog med den in till Lappens. Paniken inträder och jag ringer 118 118 för att få numret till Lappens. Ringer upp och förklarar mitt ärenden med halv panik i rösten. Och kan ni tänka er? En kvinna hade lämnat in min väska! Vilken fantastisk hederlighet! Gissa om jag blev glad.

KP var mindre glad för dagen därpå fick vi sätta oss i bilen igen för att åter resa Hedemora tur och retur. En nätt liten sträcka på ca 35 mil..:-)

Men Lappens gatukök är väl värt ett besök.

(Bilden är tagen på skjutbanan i Garpenberg)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lappens gatukök har ju numera också öppnat i min gamla hemby Storvik! I Storvik har för övrigt den här häktade äckel-personen varit mycket också o en del bekanta känner igen honom rätt bra. Vi får se om det är han eller ej men ett svin hur som helst verkar han vara!!

När det gäller Lappens tror jag ändå det där omtalade i Hedemora är snäppet vassare än kopian i Storvik :)

Pangbruden sa...

Ja lappens i Hedemora är nog svårt att bräcka. Man ska väl inte döma någon på förhand men visst verkar det lite "omständigt" runt honom..

Anonym sa...

Observera att det är skillnad på Lappens vägkrog och Lappens gatukök! Minns du när vi åkte fel?

Anonym sa...

Ynglet.. jodå det minns jag. :-) Det var lite skillnad på vägkrog vill jag lova:-)

LJ Media sa...

Lappens är ett gammalt stamställe från den tiden jag jobbade som turnéledare. Ett annat hak som vi vägfarare gärna besökte var Inn-taget i Köping. De hade landets godaste stekta potatis. Förresten, numera behöver man inte skriva inköpslistor. Det finns kylskåp med inbyggd webkamera. Man bara ringer eller surfar till sin kyl så ser man hur lagret ser ut.

Anonym sa...

Lappens är gudomligt.

Anonym sa...

Lj..Sånt kylskåp skulle jag vilja ha! :-)

LJ Media sa...

Jag lever inte som jag lär. Min kyl är tillverkad på 50-talet...