2008-04-18

Recept

Gjorde en rubbing dvs en marinerande kryddblandning och gned in lite fläskfilé i den. Tror på rubbings jag.

Ta lite farinsocker, chilipulver, hela pepparkorn, flingsalt, chiliflakes och en aning kakao. Skär ner ett par vitlöksklyftor (sorry Mattias) och mortla allt. Gnid in köttet i blandningen, in i plastpåse någon timme innan grillning och voilá!

Till det har jag faktiskt bara köpt färdig potatissallad. Det är ju fredag och jag vill inte fastna i köket när det bara är jag och KP som ska äta. Lyxvarianterna brukar vara helt ok. En god grönsallad med avocado och fetaost med dressing gjord på balsamico och olivolja hottar upp det hela. Någon cremefraishesås till det och kvällen är klar.

Jo just det glöm inte att lägga rosén på kylning! Solen skiner och det är fredagkväll! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gott det lät, hoppas din KP förstår att uppskatta detta!! Chili och kakao, var det den kryddblandningen du köpte när jag sprang på er i mataffärn?

Pangbruden sa...

Japp.. Jodå KP glufsade i sig.. och verkade uppskatta både maten och sällskapet:-)

Anonym sa...

naminami ha en skönkväll *kram* ;Monica

Anonym sa...

Ingfärssirap, liquid smoke, cream fraische, finhackad fresno och vårlök samt dijonsenap.
Prova den smakblandningen till grillat, inte alls dumt.