2008-04-23

Hotad

Jag har alldeles nyss blivit hotad av en elev här på jobbet.. mer kan jag inte skriva..

Lite darrigt är det faktiskt för det är ingen duvunge vi har att göra med...

Men nej rädd är jag inte men när det gäller den här personen är jag mycket vaksam. Han har en del på sig tydligen och har varit hotfull förr. Jag har iallfall tagit bort mitt namn på dörren så att han inte kan hitta mig.

Nu kan man inte hota kommunala tjänstemän hur som helst så jag antar att fortsättning följer..

Hotad har jag blivit förr men det här var annorlunda, mer skrämmande på något sätt..hmm

Uppdatering: Han kastade tydligen förbannelser över mig. Jag hörde att han stod och mumlade något när han inte kunde hota sig till sin vilja, men inte fattade jag att han kastade förbannelser över mig. Nu får ni ta all er makt och goda vilja till hjälp så att inga elakartade förbannelser fastnar på mig. Faktum är att jag tycker detta är ganska otrevligt så nu går jag hem för dagen och olja mitt altangolv i stället.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du jobbat på mitt jobb hade det blivit en polisanmälan pronto.

Pangbruden sa...

Jo.. enligt chefen så händer det igen anmäler vi.. chefen var med.. vad jag anser om det antar jag du förstår;-)Han ska på samtal här i morgon när jag arbetar på annan ort..tack o lov

Evelina sa...

Usch, läskigt att bli hotad på jobbet! Det känns ganska så bra att jag jobbar för en ideell organisation, finns ingen större hotbild då :)

Jo Trysil är härligt och i år var det nästan tomt i backen så man kunde åka hur man ville!

Ha d gott, igelkott!

Pangbruden sa...

Jag är lite van men det här upplevde jag osm läskigt. Åhh vad jag skulle vilja åka upp till Trysil! Men jag får fara till Alsace istället:-) Kram på dig tjejen!

Anonym sa...

Så din chef anser att man får hota personal en gång men inte två? Hmmm, tur för din chef att jag inte är skyddsombud där.

Anonym sa...

men ska ni inte anmäla NU?? forstår jag inte !
konstig chef!
Men läskigt för dig !
Hopas KP är hos dig så du har sällskap!
*kram* Monica

Anonym sa...

Vi gäddor håller ihop och bildar mur. Då biter inga besvärjelser!

Anonym sa...

PS. Jag tycker förstås också att du borde anmäla direkt. Men jag känner dig tillräckligt väl för att inte tjata...

Majsanochmalla sa...

Gumman... Det är ju inte klokt... Klart det ska anmälas!

J?=)(/&%¤#"¤%&/la chef... Är det inte dags för späjsgörls att rycka in?

Många varama kramar till dig min söta vän!

Pok

Mallaupprördbralla

Anonym sa...

Min chef ja.... Bäst att inte säga mer men han har slutliga ordet vad gäller anmälan..och jaq jag hade nog anmält.. För jag har då aldrig varit med om liknande... och då har jag upplevt en del.. Han borde åtminstone tagits ur undervisningen direkt det finns det faktiskt lagstöd för men jag ids inte ta diskussionen..

Hur som helst med spicegörls och gäddor i ryggen kan jag vara trygg.. Rejäla damer biter bättre än flata karlar! :-) POK

Anonym sa...

Men.... kan din chef verkligen bestämma det? Låter väldigt knasigt, tycker jag. Om du vill anmäla kan han väl knappast hindra dig? Stå på!!!!

Anonym sa...

Gå förbi chefen och gör en egen anmälan. Det måste ffa markeras för killen att man inte kan bete sig hur som helst mot sina medmänniskor.

Anonym sa...

Håller med magnus här.

Anonym sa...

Jo jag tycker att ni har rätt.. men jag avvaktar lite ändå.. orkar inte skriva ner hela den harangen här men just nu avvaktar jag men det innebär ju inte att jag på något sätt "lägger mig". Jag vet att jag kan göra en egen anmälan men jag avvaktar morgondagen. Däremot tänker jag inte arbeta ensam på ett ´tag.. det kommer jag koppla in vårt skyddsombud på.. och hon är en urtuff kvinna.. Hon var dock inte där i eftermiddag.. läskigt vad härdad man blir i skolvärlden.. ryser.. Tack alla ni btw! Stort tack!

Majsanochmalla sa...

Inte trevligt...gör det som känns bäst för dig! Kram Majsankramarpanispajsarn

Anonym sa...

Heeeey... vänta lite nu. Vad är det här för läbbigt inlägg. Usch. Hoppas innerligt att det inte blir något av det du skriver.

Stor kram!!!!!

Anonym sa...

Fy fan vad obehagligt!

Anonym sa...

Fyyyyyyyyyyyyyyyyyy Amie! Kramar och tankar och gör polisanmälan NU!

Anonym sa...

ja, det var jag Toya/Vän V som sa så alltså!

Den allvetande brädhögen sa...

Jag hoppas att du får MASSOR av uppbackning och att du ska kunna känna dig trygg på ditt jobb! ...en självklarhet!

Anonym sa...

nä men usch.. otäckt.