2008-04-29

Om timmer och bensinpris

Ibland så tror jag precis allt som kan krångla gör det. Inget flyter liksom smidigt. Det kärvar och jäklas hela tiden. Jag vet inte vilken smörjolja jag ska använda för att komma "back on track". Inga stora allvarliga saker förvisso men små krångelgrejor hela tiden som gör min tillvaro knölig. Jag gillar inte knöltillvaro. Jag föredrar när det flyter på. Men jag antar att livet är som flottat timmer i en älv. Timret flyter i sakta mak vackert nedför älven. Rätt vad det är så stöter det i hop, kärvar till sig och ligger still nötandes på andra stockar. Men så lossnar en stock och hela högen får fart igen och börjar åter att flyta med.

Till på köpet så kostar bensinen snart 13 kr litern! Har ni sett? Jag tvingades tanka lite på Statoil Marieberg igår, 12.99 kr!! Jet inne i stan hade åtminstone antständigheten att inte ta mer än 12.74! Bedrövliga priser. Vi som bor på landet och som inte kan åka kollektivtrafik hur gärna vi än vill betalar j-gt mycket just nu.

Jag tror jag ska åka ner til banan och panga av mig lite surhet ikväll:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte DU som var ute och PANGADE runt mitt hus inatt???
Läskigt!
Men det kanske är långt att åka till Gävle för att panga av sig...
Hmmm

Ha en bra dag tjejen!

Mia
http://Livethosmig.blogg.se

Pangbruden sa...

Nej för bövelen jag är en anständig skytt och idrottsutövare. tyvärr är det kriminella som pangar fritt och dylika sopor försör mycket för oss idrottsutövare. Läskigt förstår jag, det hade jag med tyckt. Smälla ska det bara göra nere på banan. Fin dag till dig med..kram

Anonym sa...

Flottning, det var väl längesedan. Jag har en kompis som för 10 år sedan körde timmer från Småland till Norrbotten och sågat virke från Norrbotten till Småland. Utanför Sundsvall brukade han träffa en annan chaufför som körde timmer från Norrbotten till Småland och virke från Småland till Norrbotten. Vilket j_la slöseri med resurser och miljö. Men innan de hade kommit överens om att de skulle byta körningar och tjäna arbetsdagar bytte han till ett bättre jobb.