2008-04-12

Om lyx och lax


Vilken lyx att inte göra något särskilt en helg. För mig som ständigt är på språng någonstans och som lever i kappsäck för det mesta är det underbart att bara vara. Göra saker i min egen takt när jag vill. Ett måste ibland när man lever som jag.

Gick upp tidigt och skurade alla golv. Åt sen brunch med föräldrarna som därefter tog med teensen på vårshoppingrunda. KP och jag lagade mat åt oss alla och därefter slappade vi i sängen och pratade framtid. Nu har KP och lilla Tass rest iväg för att göra iordning stora båten inför morgondagens laxfiskepremiär på Vänern. Liten Tass kunde knappt bärga sig. Många frågor har ställts. Tex när han skulle gå och lägga sig för att kunna gå upp klockan 06.15 i morgon:-) Ivriga barn är ljuvliga barn. Det är första gången han får följa med i stora båten och fiska lax och öring. Det kommer att bli en stor upplevelse för en fiskarpojke som honom.

Drar han upp en lax så ska jag få den. Jag håller tummarna för ett riktigt skitfiske. Jo det måste man annars får man ingen fisk. Skitfiske ska det vara! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar med spänning på resultat och hoppas ni får bra väder! Laxfiske är kul men inte så väldigt när det blåser isbjörnar..

Anonym sa...

Skitfiske, vad betyder det? (frågar hon som inte kan nåt om fiske men däremot älskar fisk - att äta, alltså....)

Anonym sa...

Skitfiske säger man till fiskarna när de ska ut.. Det betyder Lycka till.. på skrockspråk:-)
Lasse.. Fiska får dom göra själva..

Svenskmastare sa...

Resultat från fisketuren finns här!
http://kuling.blogspot.com/
http://noragyttorp.blogspot.com/

:-)

Härlig dag i solen på sjön!