2008-04-26

Frukost?.. njaeee

God morgon. Jodå kl 06.00 slog jag upp mina gröna. Klarvaken. Helt ok eftersom det är tävlingsdag och ju längre och lugnare morgon man får desto bättre. Att komma inflängandes genomstressad till en tävling är sällan en bra idé. Skytte kräver fokus och koncentration.

Nu kommer jag t o m vilja äta lite frukost något jag har problem med annars. Jag har inte ättit frukost sen jag var runt 16 år. Jag äter på morgonen det gör jag men inte förräns runt 09.00 när jag fikar på jobbet. Jag är inte hungrig direkt när jag vaknar. Då vill jag ha en stor kopp kaffe med massa mjölk. Jag menar mycket mjölk. Jag drack latte innan det ens var uppfunnet:-)

Resten av dagen kan jag äta utan problem. Det märkliga är dock att när jag bor på hotel kan jag äta hur mycket frukost som helst. Är barnsligt förtjust i hotelfrukostar och kan sitta en timme frossandes. Och när vi åker skidor på vintern kan jag även då glufsa i mig utan problem.

Slutsatsen jag drar av mitt eget resonemang är att i fortsättninen får KP gå upp en timme tidigare och iordningsställa en rejäl hotelfrukost åt mig:-)

Sen ska vi se om mobilbloggande fungerar idag.. Jag ska hålla i!

10 kommentarer:

Anonym sa...

När jag rökte hade jag samma vanor som du. Plus en cigg, då. Men när jag träffade min man så kände jag mig så himla dum och ofräsch om jag rökte det första jag gjorde på morgonen, så jag började äte lite frukost. Nu är det dagens bästa mål för mig och jag äter gärna äggröra och bacon varenda morgon:-)Skjut snyggt på tävlingen!

Anonym sa...

Jag minns så väl Amie...det kommer massa bildminnen när du talar om kaffe, de där äckliga vitmjälkiga krakamuggarna med kaffe som vi fyllde på och fyllde på....shit va mycket tid vi fikade bort, eller jag i alla fall! Skjut försiktigt idag, akta ekorrarna i skogen och annat löst folk. Krammmmm från vän V

Anonym sa...

vitMJÖLIGA skulle det stå.

Anonym sa...

Men kan jag sluta ha så bråttom och göra/skriva rätt istället? NU ska jag skriva: VITMJÖLKIGA KRAKAMUGGAR. Förlåt att jag kladdar sönder dina blogg med felskrivningar. NU startar min frukost!

Anonym sa...

Utan frukost går jag inte utanför dörren, sån är jag. Går jag utanför dörren utan frukost, och framför allt kaffe, är jag inte skojig att tas med...Kaffe latte är gott, men riktigt svart mörkrostat nymalet kaffe är nog det godaste som finns. I pressobryggare. Ahh. Lycka till på skjutbanan, Pangis. Själv ska jag träffa trevlig valack, och sen ska jag på rockabilly i en av de små orterna du jobbar i.

Anonym sa...

Haha.... Precis sådär är jag också ang frukostar... PRECIS!

Anonym sa...

Frippo.. Du har en sund syn på frukostätande:-)

Anonym sa...

Latte = mjölk (italienska)

besserwissern

Anonym sa...

När jag var rökare kunde jag inte röka förrän jag hade ätit frukost.

Anonym sa...

När jag var rökare rökte jag innan jag drack kaffe.. som en riktig rökare;-)