2008-04-28

Torftig kaka

Nedanstående recept fanns att beskåda i dagens Allt om Mat nätbilagan. Receptet är för en portion. Och ja ni läser rätt. Redaktörerna kanske tänker på de ensammas vikt.. Är du gottegris och ensam är detta vad du får. Read it and weap själv ska jag åka på hemlig date med min käraste pojkvän.. Vad gör man inte för att hålla kärleken vid liv:-)

"En kaka som passar riktiga gottegrisar. Söt och knäckig i smaken.

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200°. Skala kärna ur och skär äpplena i tunna klyftor. Smörj en pajform ca 26 cm i diameter med lite smör och lägg i äppelklyftorna. Strö över kanel.
2. Smält smöret och låt svalna. Blanda alla torra ingredienser.
Rör sedan ner det smälta smöret och ägget. Bred degen över äppelskivorna. Platta till degen. Pudra degen med lite kanel före gräddningen.
3. Grädda 40 min i nedre delen av ugnen. Pajen ska få en gyllenbrun färg. Servera med vaniljsås eller glass.

0 st äpplen
0 tsk kanel
0,6 g smör 0 dl strösocker
0,9 g vetemjöl
0 tsk bakpulver
0 tsk vaniljsocker
0 tsk salt
0 st ägg, uppvispat
Om du ändrar antal portioner kan det påverka tillagningen, t ex ungstemperatur eller stektid."

Om jag ändrar antal portioner får jag både äpplen och socker då?:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

KAnske ett recept jag ska överraska min Kärlek med ikväll???
Eller kanske en puss, smakar bättre.....

http://livethosmig.blogg.se

Mia

Anonym sa...

Jag skulle satsa på buss

Anonym sa...

Jag tror det är en ny modediet. Med tanke på hur det ser ut på catwalken bör det vara nåt som nån supermodell hittat på...
Hälsar Bitter 66:a +8kg...

Anonym sa...

Jag menar puss:-)

Tja jag är en ännu bittrare 65 som plussat nästan 10 de senaste 3 åren:-( Man får tänka positivt,,, rynkorna blir färre:-)

Anonym sa...

Det är MIN replik Pangis.....
Välstoppad = Orynkig

10+ kg på 3 år är förmodligen samma syndrom som jag har... PARFETMA...... För mycket mys med vin och annat GÖTT....

MEN, man kan dö i morrn.......


Mia

Anonym sa...

Just det Mia.. parfetma kallas det för.. suck.. men vad gör man inte för att få undan lite rynkor:-)