2008-04-10

Lurendrejeri på hyfsat hög nivå

Jag upphör aldrig att förvånas. De sista åren har jag omorganiserats fler gången än vad Pamela Anderson bytt karlar. Nu har jag genom helt fel person fått veta att de arbetsuppgifter jag ska ha i höst är långt ifrån de min chef och jag har disskuterat.

Att få veta saker bakvägen och att vissa personer sitter och gör upp strategier och organisationsförslag 1,5 månader innan det ska göras upp är för mig inget annat än ohederlighet. Det officiella budet är att vi i Maj ska resa bort och gemensamt komma fram hur vi ska lösa hösten. Igår hade tydligen några fått ett förslag presenterat för sig med tidsplan och med namngivna personer på tjänster och tjänstgöringsgrad att ta ställning till. Jag vet inte om facket är inblandat men de är säkert lika toppstyrda dom. För det är en toppstyrd organisation jag arbetar i. Synd bara att den inte är proffessionell och hederlig. Men vilka organisationer är det egentligen?

Ja ja tydligen så får jag sticka till Laxå med jämna mellanrum i höst:-)

Om jag stannar kvar vill säga........ Det finns ju gränser....

2 kommentarer:

PACTA sa...

Laxå?

Anonym sa...

??? Har du möjlighet kan du ringa mig i morgon på jobbet.. annars har vi möte på tisdag, jag har papper..