2008-03-18

Sponsring

Någon mode eller inredningsbloggare kommer det aldrig bli av mig i allafall.. Jag blir så full i skratt när jag läser bloggar som är sponsrade. En bloggare behöver ju inte kunna skriva korrekt eller vara journalistiskt utbildad tack o lov. Men när en sponsrad bloggare på ett "naturligt" sätt ska skriva tex om sin nya perfekta klocka, eller barnvagn, eller schampo eller vad det nu kan vara ja då blir det så krystat och onaturligt. Ungefär som en Svensk Damtidningrubrik. Sånt roar mig:-)

Men å andra sidan.. för dom pengarna så skulle jag iofs kunna skriva vad som helst. Problemet är kanske att jag inte skulle vilja ha grejerna.

Men om jag skriver om Benelli, Norma eller Eley.. tror ni jag blir sponsrad med ammo och nya vapen då? Jag skulle kunna tänka mig den nya Walther SSP .22 Den kostar ca 16-17 tkr och nu har jag nämnt den här i bloggen.. Kan jag få en sån då? Jag har ju ganska många läsare varje dag, ja kanske inte 10000 då men 100 iallafall.. och procentuellt sätt är ju det lika många som intresserar sig för skytte som för mode. Jag har inga problem med att beskriva balansen, träffbilden, den sköna rekylen och gud vet allt.

Och jag lade faktiskt in en bild på mina nya Langepjäxor.. hallå fabriken hit med lite stålar. Får jag dessutom ett litet bidrag från Atomic blir mina nya lagg med på bild direkt plus en rescension om vad fint de glider i backe oavsett vad jag tycker om dom egentligen.

Rörigt.. nej då bara 43-årig kvinnlig logik:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ho ho!
Vad skoj! Gud, vad LÄTT det blev att få grejjor som man skulle vilja ha...... Du är bra fiffig du!
Nu ska jag skriva bloggar med bara massa varumärken...., eller inte!

Hoppas att allt är bra med dig! Må gott!

//M i Gävle

Pangbruden sa...

Jamen visst är jag smart... Det kan ju inte bara var teens som tjänar pengar på det här:-)