2008-03-27

Bråda dagar

Det är bråda tider. I afton årsmöte och det kräver ju en del förberedelser. åtminstone när man är kassör. Finns det pengar att dela ut till de som gjort utlägg..? Hallå ta inte mina 50 och 20 lappar bara dom är jag rädd om inför helgens tävling. Medaljer har graverats, vi har många grenar och åtskilliga klubbmästare som ska äras och hyllas i afton. Den ekonomiska berättelsen ska skrivas och framföras bäst att öva lite på framtoningen. Sen behöver jag plugga på lite inför den mängd av frågor kring klubbens ekonomi jag förväntar mig ska komma;-)

Vi är en stor förening med många medlemmar och en hög omsättning. Jag ställer krav, krav på mig själv och utförandet av mitt uppdrag. En heder jag håller högt.

På söndag arrangerar vi tävling, den berömda storslagna och vitt omtalade Vårfälten. 150 skyttar från mellansverige träffas och gör upp om heder, medaljer och priser i ca 300 starter! Sånt kräver förberedelser i massor. Varje kväll har vi handlat priser, farit runt som vettvillingar jag och KP. Vi sätter ära i att ha ett av Sveriges finaste prisbord men det kräver lite jobb. Serveringen skall inhandlas. Ägg, våfflor, korv och mackor till 150 personer fyller några bilar kan jag lova. Läsk glöm inte läsken..ca 12 plattor måste köpas.. Ja just det äggen ska stekas..100 st.. vi får dela upp det. Tur vi är många. Målspel ska byggas och tavlor klistras och skruvas.. Banan ska läggas med olika tider och förutsättningar för varje vapengrupp. Inget får klicka då kommer kritiken som ett brev på posten. Hjälp.. nu ringer någon igen och drar sig ur.. Hur ska vi hitta ersättare? Vi måste ha stationschefer på alla stationer både för och eftermiddag.. Och sekretariatet hur löser vi det? Anmälan...? Vapeninvägningen..? Hjäälp!

Det löser sig till slut.. som alltid. Vi är många personer som gör ett hästjobb varje kväll den här veckan. På söndag kör vi ett 13 timmarspass. Måndagkväll tänker jag pusta ut.. Och räkna in pengarna, förtjänsten.... Men var det inte då kretsen har sitt sitt årsmöte..? Borde gå..hinner nog..

..Just det..Stora Buppen fyller 16 år på tisdag.. Han vill ha paket och uppvaktning..Hur ska jag hinna med det nu?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket slit och släp, men kul när man är ideellt engagerad, jag vet! Annars brinner jag ju mer för levande hästkrafter...Berättade för en arbetskompis att jag ska steka ägg åt skytteklubben och "träffa" nya vänner, hahaha. Då var arbetskompisen snabb i repliken tillbaka, "jag trodde du skulle få dig ett skjut"...touché.

Anonym sa...

Gatu: Tja man vet ju aldrig vad som händer efter tävlingen..;-) Många stiliga cowboys lär du ju träffa på i allafall:-)

Anonym sa...

Kobojsare utan häst är som en skytt utan pistol!!

Anonym sa...

En man med revolver är en cowboy..med eller utan kuse:-)

Anonym sa...

Här måste jag nog hålla med bästaste. Cowboys var beridna. Inte alltid beväpnade.Men oftast både och.

Anonym sa...

Beväpnade... med sexskjutare av grov kaliber, det ni! ;-)

Anonym sa...

Östskog.. Så ska det låta:-)

Majsanochmalla sa...

Du är duktig och viktig... Glöm inte det!

Pok

Mallapåminnelsebralla

Pangbruden sa...

M6M.. tAck mina vänner! sånt kan man inte höra för mycket av! POK