2008-03-19

Inte redo

Den vackra fjååårtisen snart 15 har date idag. Med slyngeln S, lika gammal och från normal anständig familj. Hon utsattes för förhör av sin moder igår innan han blev godkänd. Den stackars styvfadern KP som nästan är mer orolig än mig ville gärna se kort på slyngeln först också. :-) Hon fick lova att börja med att fika på stan, dvs inte vara inlåst i hans rum med lampans släckt. Då vet man ju själv vad som kan hända...

Gissa om hon suckade djupt och himlade med ögonen när hon krasst meddelade oss att dom faktiskt bara var vänner. Visst är han intresserad av henne och kanske hon av honom men vad trodde jag om henne egentligen.

Hon börjar bli stor min lilla busa. Tofsar och tandglugg är ett minne blott. Nu är det smink, killar, och kompisar som gäller. Mamma är bra att ha men på distans. Hela hennes resonemang har förändrats sista året, jag hör hur hon börjar utvecklas från en fjååårtis, som kunde vara "liten" ibland, till en ung kvinna. Hon är bra min tjej, mycket bra. En tjej att vara stolt över.....men.....

...Jag vet inte om jag är redo för det här... inte än..

13 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Yeeeeuuu... Vad pratar du nu om!??! Ska mina tjejjer!?!?? Näääe... Skulle inte tro det... De kommer alltid vara mammas små gullhönor! ;-)

Pok

Mallalivräddbralla

Pangbruden sa...

M&M tror du ja.. suck;-/

Majsanochmalla sa...

Hallå där snygging!

När kommer du till STHLM... Eller vi till Örebrooou...

Bollen är hos dig!

Pok

Mallapartsugenbralla

Anonym sa...

Jag hade kunnat åkt i morgon den dag.. pratade med bästaste om det igår faktiskt. Problemet är mitt tävlingsschema.. Men någon j-a helg under våren borde gå att fixa.. eller under försommaren..

POK

Anonym sa...

Välkommen till klubben...... Man vänjer sig ALDRIG.... usch. Min "LillHulda" är ju 18 nu... 1,83 lång, men kommer och vill gosa ibland i alla fall... Å sen så ska hon "vara stor" ibland...
Du har en HEMSK tid framför dig, men ändå spännnade. Tonårsdöttrar leker man inte med.... *BURR*

KRAM från Mia i Gävle

Anonym sa...

Där ser du, inte bara fördelar med att vara 40...

Pangbruden sa...

Mia: Gud hjälpe mig.. :-)

Frippo: Allt har två sidor jag vet.. suck

Anonym sa...

Tiden som tonårsförälder är INTE hemsk. både sonen och dottern var alldeles underbara....... Det är jättespännande att vara förälder.

Anonym sa...

Monica ,drar täcket över huvudet och skruvar tillbaka klockan en sisådär 10 år, och drömmer mig bort *kram*

Buzan sa...

Hade heller inga probelm med min lilla skrutt i hans tonårsfas. Fast han är min lilla snordyvel fortfarande, trots att han blir 21 i somar... Oxch han kan fortfarande vara liten och kramas och be om hjälp ;)

Anonym sa...

Jag är inte så oroad över dom mest lite kakig över att dom blev så stora så fort..:-)

Anonym sa...

mamma, jag vill bara vara hans vän och inge mer, det är jag rätt glad över,för när jag kom hem efter att jag hade träffat honom fick jag höra lite saker om han som jag blev lite fundersam över, det var lite läskigt / dottern

Anonym sa...

Busan min: Du är en så klok o förnuftig tjej! Stolt över dig! Puss