2008-03-03

Irriterad

Det händer inte ofta men nu är jag j-gt irriterad! Och när jag är j-gt irriterad kan det urarta i explosion och en arg Pangbrud är inte nådig.

Först och främst är jag irriterad på det oproffessionella och nonchalanta sätt som dotterns skola sköter det här englandsbesöket på. Att inte iddas ge mig information när det ska komma elever med särsklida matbehov är under all kritik. Sen är jag irriterad på exet som inte ens erbjudit sig att på något sätt hjälpa till. Det är väl för f-n inte bara min dotter! Och den damen är jag minst lika irriterad på just nu. Ett mess kom för en stund sen om att hon ska gå på staden och kommer hem sent i kväll och DÅ ska hon fixa sitt rum åt våra gäster. Hon åkte hem som en vante ska ni veta!

Det var hon som promt ville ha besök och då får hon ta ansvar för det också. Jag är varken en slav eller bedriver någon hotelverksamhet.

Måtte det inte bli något mer nu för då flyger jag i taket... farligt farligt

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt, ta en TOY!

(finns det TOY nu för tiden?)

Anonym sa...

Eller en cigg...

Anonym sa...

Hallå, känner igen när man bara vill explodera för INGEN samarbetar. Typiskt tonåringar, vill en massa, men det ska helst serveras på fat..Men du lycka till, läs på lite om fiolhantering och bunkra upp med yoghurt (lite te oxå, "a nice cup of tea, luv), så blir det så bra ska du se

Pangbruden sa...

Gatuflickan.. Antar att det ordnar sig men du ska veta att skolan fått sina "fötter" varma av mig idag.. jag har maialt på bästa byråkratsvenska om vad jag anser om detta. Ha! Till saken hör att jag jobbar en del med utlandskontakter på gymnasieskolan och vi skulle aldrig hantera det så här slarvigt.

Anonym sa...

Dom kanske har pojkvänner med sig också........har du tänkt på det???

Pangbruden sa...

Chefen föreslog att de kanske var militanta veganer.. inte konstig att jag är überstressed

Anonym sa...

Militanta veganer med pojkvänner, det här blir värre och värre. Byråkratsvenska, skulle vilja se det brevet. Har du fått svar..?

Pangbruden sa...

Gatu jag vb mailet till dig från jobbet i morgon.. nej jag har inte fått svar :-)

Anonym sa...

Men pangis hahaha hon "tämkte2 väl inte på det !!
My good hon är 14 har en massa annat att tänka på hajar du väl ;)

Pangbruden sa...

Japp en fjååårtis är en fjåååårtis är en fjåååårtis:-)

Anonym sa...

jag fnittrar och skartat högt här i soffan Amie - fan va härligt du är -detta är takter jag känner igen. Kram och lycka till.

PS/ klart det finns toy!

//Toya
tuggatoy@hotmail.com

Anonym sa...

Och skall du imponera på dem så säg att du slängde din gamla Stradivarius för att den var så utsliten och lät illa... då går de nog i taket!

Majsanochmalla sa...

Har alla inblandade fattat ett du har egen "pangare"??... Näeee... Tänkte väl det!

På med hölstret nu bara!

Pok

Mallaimpadbralla

Anonym sa...

Japp inte bara en.. flera stycken... Men jag är en god kvinna.. och säkerheten personifierad:-)