2008-03-25

Mördarfasanen

I min trädgård huserar en stor Fasanhanne. Han spankulerar fram och tillbaka, spanandes. Jag har försökt fånga honom på bild dock utan att lyckas. Jag tror han är ute efter att mörda min katt och då kan det vara bra att ha bildbevis.

För 7 år sedan anlände ett Fasanpar till byn. Min katt som precis uppnåt mogen ålder men ej hunnit kastreras blev eld och lågor. En vild jakt startade och ett hiskeligt slagsmål utbröt. Efter att ha fått en klo i ena ögat som resulterade i en varböld lyckades kattskrället tillslut att knäppa honan och en finfin Fasanstek väntade honom. Trodde han iallafall. Hannen vaktade Fasanliket noga tills det var dags att återvända dit han kom ifrån. Efter det har han återkommit varje vinter, spanandes efter Moroten.

Fasanhämdens timme närmar sig och katten håller sig inomhus.

6 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Skjut fasansaten... Mallamorotsfanbralla kan bara inte acceptera så´na mordhotsfasoner...

Ta hit moroten!

Pok

Mallafasanhatarbralla

Anonym sa...

Fasan är fasan för katten...

Anonym sa...

Synden straffar sis själv! Moroten skulle ej ha varit så övermodig i ungdomsåren. Dotterns lilla Cillakatt jagade enbart små sidensvansar, och nu behöver hon inte vara rädd även om hon blivit balkongkatt.

Anonym sa...

Fasansfullt är vad det är;-)

Buzan sa...

hahaha.. fasan med hämdbegär... hahhahaha

Anonym sa...

Jag håller på fasanen, jag. Mer Whiskas åt kattskrällena!