2008-03-26

Vinterland

KP bor i en annan klimatson. När vi kom hem i går kväll hade det kommit minst 40 cm snö, fram med skyffeln bara! I morse vaknade vi till det här scenariot. Vitt vitt vitt, -7 grader och strålande sol. Vackert men en månad försent.

Till saken hör att kära pojkvännen gärna ser att jag flyttar ut till honom. Vad tror han egentligen? Att jag ska lämna den södra delen av staden där det endast kommer 10 cm snö för att bosätta mig närmre norrland? Och tvingas skotta en halvtimme utan vantar för at ta mig in i garaget!! Jag är en frusen människa som förvisso gillar snö och vinter men då vill jag vara till fjälls med skidor under fötterna och glühwein nära till hands:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild! På "ful" snö.....
Ha en bra dag!

http://livethosmig.blogg.se
M i Gävle

Buzan sa...

hahah.. EN månad försent... nää.. snare 3 månader för sent.. eller varför komemr det alls... Somsagt snö kan det finnas på ett ställe sen kan alla som gillar snö åka dit ;) Jag vill ha sol och värme JÄMT..jag är också en frusen människa.

Puss på dig *saknar*

Pangbruden sa...

Buz min vänhärligt att se dig här..det värmde:-)

Anonym sa...

Så du kan inte ta lite snö för att vara med din käresta jämnt... buuuuu...=)

Pangbruden sa...

Frippo.. han kan ju inte komma till mig i solen och värmen:-)

Majsanochmalla sa...

Precis... Låt männen komma till oss! ;-)

Pok

Mallakelsjukbralla

Majsanochmalla sa...

Precis... Låt männen komma till oss! ;-)

Pok

Mallakelsjukbralla

Anonym sa...

Fin bild men precis som du skriver är jag också. (konstig mening men men) Tycker att det är jättemysigt med snö och lagom kyla om man är i fjällen eller åker skridskor på bandyplan mm.

I vardagslivet däremot så ogillar jag kraftigt att gå upp på morgonen och skrapa rutorna på bilen och frysa ihjäl!