2008-03-13

Härlig lunchdate!

Åhh jag har haft en sån härlig lunchdate idag. Med bokbloggarLotta! Vi jobbade ihop för flera år sen och jag har alltid gillat den tjejen stenskarpt. Vi fann varandra direkt genom att hon anställdes samtidigt som det var ett OS.. Idrottsnördiga som vi är (hon snäppet värre:-) var kontakten ögonblicklig! Härlig, smart, snygg tjej med barn som ofta förgyllt min vardag med sina påhitt:-) Ni vet sådär roliga som bara kluriga 3-5 åringar kan vara... Vi delar bokintresset också vilket inte gör saken sämre.

Redan innan hon dök upp kände jag mig full av förväntan. Först avhandlade vi hennes nya spännande jobb på stora anstalten. Därefter pratade vi skit om gamla arbetskompisar.. och chefer!! Inte att förglömma dessa chefer man haft:-)

Sen blev det KP, ungar, gubbar, dagis, jobb, teens, skytte, barnkalas som vi båda avskyra att anordna, 30+, 40+.... ja det bara sprudlade ur oss. Samtidigt smaskade vi fisksoppa och pannkakor. Tiden gick för fort!

Tack kära Lotta för en urtrevlig lunch.. snart igen hoppas jag!

1 kommentar:

Lotta sa...

Tack själv :-)
//Lotta