2008-03-19

Vi drar till fjällen


Nu längtar jag till fjälls. De här marsveckorna knäcker en nästan varje år. På jobbet har vi konferenser hela tiden, utöver det är det revision, årsrapporter, årmöten samt planering av och stora inköp till vår stora tävling som infaller runt sista mars. När teensen var små var det alltid maj som var värstingmånad. Alla aktiviteter hade avslutningar och skolan skulle göra si eller så för att inte tal om fritids. Numera klarar sig teensen hyfsat själva och det är mars som är värstingmånad.

På fredagmorgon drar vi till Sälen. Tror ni jag längtar? Neej då jag ser verkligen inte fram emot tre dagar utan barn, bara med vuxna, god mat, vin, strohrom och skidåkning på nya lagg. Absolut inte.. kommer bli hemskt tråkigt.. ingen som tjatar..frågar.. stökar till.. ska ha pengar.. ska ha en rapport gjord.. Blir säkert dötrist.. och...

..alldeles alldeles underbart:-)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste ta det försiktigt med strohrom!! Det finns biverkningar....

Pangbruden sa...

Jo det har vi ju film på...

Anonym sa...

Vi ses i backen...=)

Anonym sa...

Kom just hem från Egypten, inte helt fel det heller! ;-) Så nu ligger ni illa till på banan! Inget Töreboda på måndag då?

Anonym sa...

Frippo: Det gör vi.. eller på After skin:-)

Herr farao: Tror du vi missar Töreboda? Är du dum eller??:-) Vi drar hem på söndag för den sakens skull..sörru.. Jag gjorde min comeback där för 2 år sen och
förra året sköt jag 47 i C!! 3 varv både på mig, P-O och Jorsäter så det är bäst du tränar i helgen.. iallafall B..

Anonym sa...

Egypten.. pyttsan.. får jag en kopp kaffe

Den allvetande brädhögen sa...

...jodu, en person med sjukersättning tar sig knappt till Säffle, ens...;-)

Anonym sa...

Stina: Nej inte numer i allfall:-/

Anonym sa...

låter som ett toppen påsklöööv, bara mysa dricka äta gott!
sitta o glassa i solen, och riktigt snö?? har jag inte sett på länge!!Monica

Anonym sa...

Monica: Det är sol och snö i Öret.. slå dig ner på en parkbänk och njut vettja:-)

Anonym sa...

Då kommer jag att skjuta bättre än dig på påskafton!

Anonym sa...

Malte: Vilken tur du har.. min tur i Töreboda:-)

Anonym sa...

Men då har jag ännu chansen, för vi skall skjuta 4 varv.. :-)

Anonym sa...

Tja det får väl bli i A då..:-) Men vi ksanske lånar någon Nojja och spöar skiten ur dig där med..:-) Nej nu ska jag kaxa lagom mycket..Men helt klart har eran Dannemoratripp varit triggande för Andersson/Jorsäter:-) Kampen kan börja:-) Ses på måndag!

Anonym sa...

Låter helt underbart med en fjällweekend! hoppas ni får kanonväder och får det trevligt!