2008-03-23

Upp och ner

Ojdå den här bilden blev visst upp och ner men det förstärker bara det som den är ämnad att illustrera nämligen årtiondets pangvurpa i backen.

Jag åker fort, susar ner och har ingen aning om hur man ska åka långsamt. Det spelar ingen roll hur mycket jag svänger det går undan ändå. Jag brukar stå på benen men mina nya skidor är lite fladdrigare än mina gamla så vips hade dom korsat sig och jag bokstavligen flög och snurrade runt i en perfekt volt samtidigt som jag inser att hjälp skidorna löser inte ur. Vad gör man..? Jo man hinner tänka att det här går aaaldrig (På närkingska). :-) På något sätt fick jag ihop benen och kunde bromsa med skidorna när jag landade med ansiktet rakt ner i marken..duns duns duns.. När jag till slut stannade var jag tvungenn att ligga kvar en stund och känna efter ordentligt att alla armar och ben var kvar. Tack gode Gud för hjälm och glasögon annars hade jag nog sett ut som en äkta påskkärring i nyllet.

Jodå alla benenen var i behåll endast högertummen som fick sig en smäll och jag har lite ont i nacken men det kan lika gärna vara träningsvärk. Jag är åtminstone inte benskör.

Tyvärr, eller vad man nu ska säga, var vi tvugna att resa hem idag. Tävling i morgon, en sån där himla kul tävling man inte gärna vill missa. Men vilken påsk! Skidåkning med två av de personer jag tycker mest om plus skytte kan det bli bättre? Jag är en lyckligt lottad Pangbrud! Om än lite blåslagen:-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* härlig helg ;)
Är du nöjd med pjäxorna ? ;)´

/Monica

Anonym sa...

*ler* härlig helg ;)
Är du nöjd med pjäxorna ? ;)´

/Monica

Pangbruden sa...

Monica: Japp jättesköna men mina andra
är varmare..aldrig får man vara riktigt nöjd:-)

Pangbruden sa...

Monica kär du.. jag kommer inte åt din blogg.. jag har inget lösen:-(

Anonym sa...

Blåslagen i Blåkulla! ;o)

Anonym sa...

Men fy så då det lät, men du är väl en tuffing - upp igen bara. Detta övertygar mig om att jag nog ska hänga kvar vid mina antika brädlappar. Jag är nämligen den ende som fortfarande inte har carving. Min dotter fick Stig-Helmer känsla med mig i Romme Alpin...Men vi trivs ju så bra ihop, brädlapparna och jag!!

Anonym sa...

Gatuflickan.. ja men jag var allt lite spak där en stund..