2008-03-23

Om fjälluft och giftemål...

Fjälluften gör underverk både med stora och små. Jag är ju som bekant en gammal fjällget och de lyckligaste stunderna (bortsett från när teensen föddes då) har jag alltid haft i fjällmiljö. Att som barn få växa upp som jag gjort är en ynnest. Tänk er att vakna på morgonen, titta ut genom fönstret och se hjortar stå och beta längre bort.

KP och jag har haft några av våra finaste stunder i Sälen. Vi har den förmånen att få tillbringa lite tid i Bästaste vännen och hennes familjs stuga. Dels har vi allihop haft väldigt roligt dels har vårt kärleksliv blomstrat.. (Nej detaljer får ni inte men jag kan försäkra dig Bästaste att fläckar har vi inte lämnat:-) Vi förlovade oss där såklart och kommer vi någon gång att gifta oss ska det vara i Sälens lilla fjällkyrka. Bästaste behöver inte vara brudnäbb men gärna vittne. Nu gäller det bara att få Kära pojkvännen att inse att även om jag är begagnad så är jag i fin form:-)

Ett praktexemplar till Pangbrud minsann;-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gammal fjällget, gamgädda eller rugguggla. Inget rimmar väl med "i fin form".
Formen får du visa imorgon på revolvervarvet!

Anonym sa...

;)
kan jag maila dig?
va mysigt det låter när du skriver !

Anonym sa...

det var jag Monica :) *pekar upp*

Anonym sa...

Monica: Kör på klubbadressen medlem@opssk.se

Kram

Malte: B varvet!

Anonym sa...

Nej, jag har ju redan meddelat att jag absolut inte vill vara bruddnäbb. I och för sig har jag ju inte fått något erbjudande om denna roll men för säkerhets skull har jag redan tackat nej. Det anstår ej en dam i min ålder att vara brudnäbb!!
............och vågar du verkligen att jag ska vittna på bröllopet. Får jag vittna om allt??

Anonym sa...

jag fattar inget maila mig istället på skrulla_2snabbelahotmail.com,

Majsanochmalla sa...

Jag och Majsan kan var näbbar...

Snyggt brudpar kräver snygga näbbar.. Men tvinga inte mig att hålla tal. Jag börjar bara böla och blir allmänt pinsam.

Det låter som om ni har det underbart!

Det är ni värda!

Pok

Mallavillocksåafterskiiabralla

Anonym sa...

Låter härligt, Pangis, med blomstrande kärleksliv. Ni är så söta på bilden. Men Bästaste vore väl oxå söt som brudnäbb, nu tycker jag hon är besvärlig och inte ska sätta sig på tvären..(nånting rosaaktigt fluffigt alá Hollywood..? Inte det...)

Anonym sa...

M&M som näbbar tillsammans med Bästaste som vittne.. finemang! Men jag håller med dig Gatuflickan bästaste skulle verkligen göra sig i rosa Tyll:-)

Anonym sa...

Bästaste i rosa tyll, det skulle vara en syn för gudarna. Jag kan ställa upp som gud! =o)

Anonym sa...

Mlate: självklart ni kan diskutera frågan närmre på Söndag:-)

Anonym sa...

OK, jag tar rosa tyllkjol när jag ska hjälpa skyttarna på söndag!!

Pangbruden sa...

Bästaste: då kommer äggmackorna gå åt som smör i solsken:-)