2008-03-24

Kallt och kul i Töreboda

Dagen började kyligt och halkigt. Nästan framme i Töreboda såg vi två bilar liggandes i ett dike. "Undrar om det står några Örebroare där" säger jag lite småvitsigt sådär... Ehh jodå minsann två av bilarna med klubbkompisar hade farit rakt ner i diket. Tack o lov var ingen skadad på något sätt. KP har ju en Volvo varpå vi snabbt och lätt drog upp dom. En halvtimme senare var vi ute på banan och i full vigör:-) Skyttar är inga skakiga personer inte:-)

Skyttet gick rätt ok, missade bara 3 skott både på C varvet och lika många på B varvet.. grämer mig lite över ett par av missarna för de satt 1 mm utanför tavlan men sånt händer och man ska inte tjura över missarna man ska glädjas över träffarna. Den mentala biten är överhängande i en sån här sport.

Mest gladde jag mig åt att en av tjejerna i Gäddgänget sköt till sig sin SM plats idag! Yeees hoppas nu hon och maken hennes får sitt kök klart så vi alla gäddor kan frottera oss nere i Kristianstad v 28! Pangbrudar i Skåne..det ni:-)

Men såg ni lampan... förra året vann jag en matchande vas.. Hmm någon i familjen fyller ju år nästa vecka... Tror ni att en 16 åring gillar sånt här? :-)

Inga kommentarer: