2008-03-30

Sliten..

Jo det är precis det jag är nu.. sliten.. vet inte om det är ett svenskt eller norskt uttryck men jag är totalt urmuckad. Gick upp 05:45..sommartid! I natt har jag roat mig att jaga en stackars liten mus som katten släpande in och ville bjuda på.. Gud vet vart den tog vägen till slut. Jag var lagom pigg när jag steg upp men in i bilen bara och ut till Ekers bygdegård.

De 6 första timmarna skickade jag ut patruller. Det innebär frågor frågor frågor. Sen snabbt ombyte för dagens första runda ca kl 12.00. Tror ni det går att skjuta då? Nej..inte alls. Man är stressad och har alldeles för mycket annat i huvudet. Efter C varvet där jag åtminstone sköt godkänt med tanke på omständigheterna var det dags för B varvet. Jag skulle aldrig ha gett mig ut. Luften gick ur mig totalt och jag orkade varken fysiskt eller mentalt. Har nog aldrig i hela mitt liv skjutit ett så dåligt B varv. Nej jag kom inte sist, jag kom näst sist:-)

Men trots det så var jag inte ensam om att vara sliten. Mina gäddor var minst lika trötta ja tom aningen tröttare så vårt inbördes vandringspris, Gammgäddans trofé, en flaska Whiskey tog jag hem för alltid. Jag lyckades ha högsta individuella resultat av oss tre i dag och har haft så vid 5 tillfällen. Grattis mig:-) Nu blir det supa av:-) ähhmm :-)

Nu lockar soffan och dagstidningarna samt något energigivande.

Eders pangbrud är i däck.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sommartiden´s fel!!
Jäkla skit det där tycker jag ,själv är jag inte människa före vintertiden!!
ta en rejäl sup ;)ha en skön kväll *kram* Monica

Anonym sa...

Du får ta och vila i veckan. Ställ in möten och koncentrera dig på Stora Buppens födelsedag

Anonym sa...

Stora Buppen ska firas i dagarna 2 minsann.. och kusinen ska firas på söndagkväll när vi kommer hem från helgens utflykt i Västergötland.. suck och pust..

Pangbruden sa...

Monica.. jag har svårt att kommentera i din blogg men det kanske bara är ngt tekniskt avbrott:-) Kram i allafall