2008-03-06

Love is in the teenageair

Det gick inte att videoblogga. Troligen för att jag skrev lite text. Försöker igen i morgon. Det var en fantastisk konsert. Flickkören med dottern sjunger klart och rent som ett änglaspel. Och de engelska ungdomarna var ju rikitigt proffessionella. Jag har aldrig varit en älskare av kulturskolegnissel.. Man går dit pliktskyldigast som förälder, ler stelt, applåderar stolt och anser att ens barn är jättebegåvat.. trots att barnet nyss bevisat motsatsen. Men riktigt begåvade musikaliska ungdomar det är en annan sak. En fröjd för allas öron minsann.

I kväll bjöds på jazz, fiol, en fantastisk dansmusical och körsång. Jag kände mig som stolt mamma till 3 tonårsflickor. Mina tjejer! :-)

Sonen var tydligen också stolt... tillräckligt för att vägra åka till sin far ikväll. Han stannar kvar här.. Det verkar var lite "love is in the air stämning" förstår ni. 16 årige heavymetalltonåringen och filospelerskan verkar han funnit tonen. :-)

Och nej jag var inte berusad men i morgon tror jag banne mig att jag förtjänar att bli det efter de här två veckorna.

Problemet är att helgen består av skytte.. Tävling både lördag och söndag. Ovanligt tycker ni säker nu:-) Antar att en och annan även tänker.. "åhhh neeej nu kommer alla dessa j-a bilder på hennes skyttemål igen."

Men härda ut go´vänner.. lite skytte har ingen dött av:-)

Natti natti

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min äldsta dotter har just börjat i kulturskolesvängen, men jag är fortfarande så där jobbigt stolt. Ge mig ett par år, så nöts det säkert bort.

Majsanochmalla sa...

Huu.. Skönt att du inte blivit galen/kidnappad (å försökte skicka hemliga medelanden till oss blogpolare). Eller så...

Ha det bäst i helgen.. Å lycka till m pangandet!

Pok


Mallalivligfantasibralla

Anonym sa...

Hihiii... love i huset! Åh, man minns huuur kääär man kunde bli i den åldern!! WOW...

Ha en bra helg o hoppas tävlingarna går bra!

Puss Niinis

Buzan sa...

Eller så är det just det folk dött av;)

Minns hur stollt jag var när sonen fick för sig att söka till en musikal och kom med. ;)

Anonym sa...

Om ni visst vad jag fått springa på jkonserter, teater etc.. man blir både härdad och krass..