2008-03-15

Det här blev bra det!

En kompis till mig, P, ser banne mig ut precis som bröderna Rongedal. De är nästan scary lika och har samma mimik och kroppspråk. Undrar om de egentligen var trillingar och han blev bortbytt?

Perelli vann rättvist med Sanna N på andra platsen. Synd att inte Sanna N tävlade med den låten förra året då det var balladläge för både hon och låten är grymma. Jag gillade Perelli och KP hade balladvibbar.

16 åringen, som inte är hemma, hade givit mig stränga order att rösta på "Christer da man"! Han har to m gått med i Fylkings kampanj "Chriset till Belgrad". Lilla Tass lämande sin röst på Amy D och satt sen och ropade yees för varje enpoängare hon fick :-) Fjåårtisen (snart 15 då) röstade på BWO.

Det var klass på årets final, jag har även allvarliga funderingar på att kontakta Björn Gustavssons föräldrar för att föröka förhandla kring ett resonemangsäktenskap med fjåårtisen. En sån svärson vill jag ha, söt som en slanggurka och med en humor som definitívt går hem i det här huset.

Nu ska jag på äkta teensförälders vis försöka lokalisera 16 åringen på stan.. ;-) Har inte ens vågat ta ett litet glas vin.

Härliga tider stundar;-)

8 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Satans vad du är effektiv... Men du.. Alvarligt... Vad är det för fel på att tvångsGPSa tonåringar!??!

Jag tycker det är en bra idé...

Kom på den när jag åkte Transsibiriska 98... En engelskman trava runt och orerade om tid/sträcka och Greenwich i 7 dygn... Jag fatta nada... Huset stå väl kvar... Men vad hittade ungarna på? Han blev skitsur när jag frågade det... Låtsades att jag inte fanns... Hans fru, som också var med på resan var helt med på mina noter...


Pok

Mallauppfinnarbralla..

Anonym sa...

Ja både Sanna Nielsen och BWO hade säkert kunna vinna ifjol eftersom jag alla fall tycker de var bättre än The Arks låt. Hur som helst så blev vi ju nöjda ändå med vinnaren och sen hur det går i stora känns lite skitsamma för mig.

Det är globenfinalen som är höjdaren!

Gissar att jag ändå kommer sitta och svära när jag ser Eurovision och grekerna ger cypern 12 poäng osv...

Anonym sa...

Mattias då.. the Ark ägde ju förra året:-) Men jag håller med globen är grejen, den andra finalen har blivit för stor och rörig.. tråkar mest ut mig numera.

Mallan.. Inopererad redan vid födseln.. ursmart! Effektiv moi.. njaeee :-) POK

Anonym sa...

Jag såg låtarna för första gången igår, har inte orkat med alla delfinaler. Jag tycker Sanna Nielsen var bäst, Perellis låt var för mycket stereotyp disco för mig, men det går möjligen hem där nere i Belgrad. Jag blev annars mest till mig när OLA kom in på scen, the ARk förra året var ju bara bäst och outstanding. Sen att Ola är sexig är ju + i kanten (ja jag vet, han skulle kunna vara min son...suck). Osexigt däremot om vi nu är inne på den tråden så är ju bröderna Rongedal så osexiga så man kan gråta. Dessutom är de fåniga och sjunger i falsett (vi gillade aldrig BeeGees heller därför att). Säga vad man vill om Christer Sjögren som alltid gett mig the creeps, men låten bröt av och jag blev danssugen (hjälp mig nån)....

Pangbruden sa...

Gatuflickan du behöver definitivt avprogrammeras!!! chriset gör dig danssugen.. sluta genast på buggkursen!

Anonym sa...

till på köpet är godingen Björn G absolutist, det gillar jag skarpt, sen kan alla andra göra som de vill med priten, men jag gillar att killen är gjuten och konsevent, lika konsekvent som de alldra flesta är med att hålla på med spånken i tid o otid, jag moraliserar inte nu, bara reflekterar över att det ger mig så bra vibbar att lillgrabben B G är så jäkla ung och stadig.Så det är ok, om du vill ha honom till svärson Amie, jag vill ha honom till son! Det skulle väl kunna vara en bra deal? Vän V

Anonym sa...

Vän V. tja dottern är precis lika konsekvent hon.. Rökning tycker hon är j-lgt omoget tex..Och dom ungsdomar somdricker är ju bara sååååå B..:-) Vad är det med dagens ungdom egentligen. Annat var det när vi var unga:-) Men det är skönt för oss föräldrar.. Kram till dig min vän

Anonym sa...

Vän V. tja dottern är precis lika konsekvent hon.. Rökning tycker hon är j-lgt omoget tex..Och dom ungsdomar somdricker är ju bara sååååå B..:-) Vad är det med dagens ungdom egentligen. Annat var det när vi var unga:-) Men det är skönt för oss föräldrar.. Kram till dig min vän