2008-03-10

Liv i symbios

Jag och en av mina bästa vänner, värmländskan, lever våra liv i symbios och har alltid gjort så. Med det menar jag att händer det mig något så sker samma sak med henne och tvärtom. Jag menar verkligen allt! Ibland har det nästan varit läskigt. Nu senast när jag tappade två plomber tog det inte många veckor förräns hon tappade två hon med. När hennes bil pajade, gick min sönder. Går spisen sönder hos den ena pajar den hos den andra. Alltid! Det är t o m så att familjemedelemmar avlidit på liknande sätt. Men vi har även symbios när det gäller glädjeämnen i livet. Vilket ibland kan kännas trösterikt.

Hur som helst kära Värmländska, om du läser detta, fram med plånboken för min torktumlare gick sönder i morse.

Nu vet du vad som väntar hemma hos dig:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ska bli spännade och se om det stämmer igen ;)Monica

Anonym sa...

Det är förskräckligt vad du strör pengarna omkring dig. Lite återhållsamhet om jag får be, vi ska ju på vinresa. Det kommer bli jag som får stå för alla inköp ;)

Anonym sa...

Ja.. jag har läst i mina vintidningar.. inga billiga viner att vänta..fram med plånboken bara:-)
Monica.. Tyvärr för stackars Värmländksan så kommer det nog att stämma.. antingen henens torktumlare eller tvättmaskin eller liknande.. var så säker:-)