2008-08-03

Uppraggad!

Så fort han kom in i rummet såg jag honom, mannen på festen igår. Han kom lite senare och gjorde entré lagom till kaffet. Snyggast av alla i mörk kavaj och vit skjorta. Till det slips, jag är svag för slipsar, mycket svag! Mina blickar drogs konsekvent åt hans håll, jag kunde inte låta bli. Han märkte det, tittade tillbaka och log mot mig med de vackraste ögon jag sett. När han gick ur rummet trippade jag efter. Jag fick komplimanger och smälte direkt. Jag är lika svag för komplimanger som för slipsar. När dansen började bjöd han upp mig och vi dansade tätt, tittandes djupt in i varandras ögon. Jag smalt.

Egentligen skulle jag följt med skyttevännerna på efterfest men mannen ville att jag skulle följa honom hem. Han körde och jag hade druckit några glas vin, valet var enkelt. I natten for vi hem till honom. En magisk natt, en bröllopsnatt, och jag är förlorad.

Nu har han åkt och här sitter jag. Klänning, nylons och högklackat. Inga nycklar för dom får inte plats i lilla festväskan. Inget smink. Ingen bil. Jag vet inte hur jag ska ta mig hem, åka buss i den stassen är lite B:-)

Jag har tack och lov lite underkläder och tandborste här. Pyjamasbyxor ooch några T-shirts. Och jag kan ju alltid ringa svärmor hon kan nog köra hem mig till mitt. Hon skulle förstå, för mannen som raggade upp mig igår och som jag så lättsinnigt följde med hem är hennes son. Och huset jag vaknade upp i är mitt kommande hem.

Och kärleken mellan KP och mig är starkare än innan och hot hot hot:-)

Trots att han är på landslagsuttagning....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde skriva noveller, Pangis. Var värsta Mitt Livs Novell eller vad man läser nuförtiden. Fast Mitt livs..och Starlet och allt vad de hette som man växte upp med var mycket mer tama och fåniga än "din novell"...

Anonym sa...

.. säg inte det.. vad jag minns hade dom ett högre sexuellt värde:-)

Anonym sa...

Åh vad bra du skriver. Vill läsa mer :-)

Anonym sa...

Sophia.. resten är censurerat..:-) Men tack min vän!

Anonym sa...

FAN, vad du skrämde mig..
Jag tänkte att, FAN jag har missta PAngis... nåt har hänt.. men så fort... och hjälp, jag visste inte om jag skulle läsa färdigt inlägget eller skrolla neråt.....
I efterhand så tycker jag att det var underbart fint skrivet!!

KRAM från Mia
Som börjar blogga igen nästa vecka... då ni....*L*

Anonym sa...

Mia.. det var liiiite mintanke ja;-)