2008-08-12

Chock

Hemma igen, vägde mig efter duschen. Det skulle jag aldrig har gjort. Jag är i chock. Semestern och det ljuva livet med KP har satt lite väl tydliga spår. Här hjälper inga simdräkter inte. Eftersom jag inte längre växer på längden måste midjemåttet och antal kilon fördelas på annat vis. Nyttig mat och motion är nog det som måste till.

Jag har ätit viktväktarmat förr med gott resultat och GI kost är ju en hit för en bantare. GI och motion. Fru P´s berömda 50 sit ups och jag kan vara redo för beach Dubai till nyår:-)

Eller kanske Majsans berömda kålsoppa..

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ni trevligt på stan? Var det en kick-off aktivitet eller nåt? Själva tryckte dottern och jag i oss goda mackor på Bara Vara och tillhörande kaffelatte, vadå GI, suck...

Anonym sa...

Jag har inte vågat väga mig sen i maj, tror jag! När magen funkar igen är det gi som gäller. Det är det absolut bästa för mig. Efter några veckor ska jag kolla mig - dock inte med vågen, utan med måttband. Vägen ska jag slänga, tror jag.

Anonym sa...

Eller VÅGEN ska slängas, så klart....

Pangbruden sa...

I Örebro kan man slänga både våg och väg:-)

Gatu.. japp den årliga kick offen.. avslutade med middag på svampen. Bästaste o jag höll låda..som vanligt:-)

LJ Media sa...

Våga väg dig! Kolla även in på www.ljmedia.se, klicka på projekt fatfight så får du se hur man plockar massor med kilon.Men jag tvivlar på att en sommar gjort dig särskilt överviktig även om det är bra att ha koll.

Anonym sa...

Baksidan med semestern. Men det är värt varenda extra kg tycker jag. Måste fan få njuta några veckor om året.

Anonym sa...

Vågen är inget bra mätverktyg. Måttband är det enda rätta. Jag har tidigare vägt lika mycket som jag gör idag. MEN: jag är ändå mindre till omfånget. Beror förmodligen på att jag rör på mig mer nu förtiden (i alla fall i perioder....)Muskler väger mer, helt enkelt.

Anonym sa...

Själv ska jag försöka att helt enkelt äta lite mindre onyttigt och motionera mer. Provade lite GI nån vecka men tycker det är svårt att komma på maträtter om man nu inte bara vill leva på kycklingsallad. Bönor, linser och sånt är inget för mig....

Ja efter varje semester känner man sig lite plufsig men som Frippo skrev så är det nästan värt det...

Anonym sa...

Snälla duuuuu, tänk på orienteringsläraren!!!!! Några kilo här och där spelar väl ingen roll

Pangbruden sa...

Bästaste.. du har helt rätt, mager så man är rynkig och med skägg... nej tack då är jag hellre rund och slät:-)

Anonym sa...

Korsett är nog ett lättare alternativ.In med magen och knäpp hasparna, schvipp och du är som ny

Pangbruden sa...

eller sindräkt då kanske..

Lotta sa...

... eller börja spring i skogen istället! Mycket bra för klädstorlekarna har jag upptäckt. Äter i princip som vanligt, springer 2-3 ggr i veckan - är nere på strl 38 för första gången i mitt liv, typ :)

Pangbruden sa...

Då kan man ju få skägg..det vågar jag alsrig!!!

Lotta sa...

du kan ju hålla dig i spåret och låta bli att kravla i vegetationen... *s*
//Lotta

Anonym sa...

huh... på spåret..där går det ju tåg..;-)

Anonym sa...

Heller en cigg i handen än en fot i skogen...

Anonym sa...

mm jo minsann garderoben har krympt mina kläder i sommar med ..

Pillanlandell.blogg.se