2008-08-10

Sjusoveri

Sovit som en död har jag gjort. Det händer inte ofta och jag är inte förtjust i att sova för länge på morgonen. Jag får bara huvudvärk och är allmänt seg resten av dagen. Men av och till tar hjärnan och kroppen sovmorgon och nu vaknade jag inte förräns 09.30, det efter att ha lagt mig redan 23.30 igår. Så 10 timmars spädbarnssömn har eders Pangbrud haft i natt:-/ Nu misstänker jag att du Mattias kommer att protesteramot ordvalet:-) Men tonårssömn är inte heller helt korrekt för då pratar vi 14 timmar, minst:-)

Under de timmar jag varit i djup dvala har det hänt en hel del i världen: Phelps har tagit OS guld nummer ett, tror ni han tar åtta guld? Han var i allfall överlägsen i loppet. Det kommer bli intressant att följa den unge simmaren.

Georgien har dragit tillbaka sina trupper... No further comments

Ett nytt attentat i Kina, norr om Peking. Undrar hur många vi kommer att få se de här veckorna.

Fåntratten Bush springer omkring och grattar amerikaner när medaljerna är klara... say no more..

Men inte ett dopingfall inatt, inte än i allfall:-) Alltid något. Nu är förvisso inte cyklingen klar än, damernas linjelopp, så det kanske kommer. Cyniskt? Nej, tyvärr snarare ett realistiskt tänkande.

Sist men inte minst. Norge verkar för första gången ha en simmare i världsklass. Alexander Dale i bröstsim. Det ska bli spännande att följa. Heia!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Protesterar inte mot ordvalet men gissar att du skrev fel och menade en timmes spädbarnssömn istället för tio!!! ;)

Ja jag har nyss sett Phelps lopp och han är verkligen imponerande. Det hänger väl på de tre lagkapperna men jag tror han har bra chans på 8 guld vilket borde vara helt omöjligt i dagens konkurrens! Blir kul att följa den jakten...

Cykel och Tynglyftning är två idrotter där jag numera tar för givet att alla är dopade...

Pangbruden sa...

Mattias.. jag är benägen at hålla med dig om cykling och tyngdlyftning emn räknar numer även in de flesta amerikanska friidrottare..i synnerhet alla sprinters

Lotta sa...

Jag tror inte att Phels mäktar med 8 OS-guld. Om det bara kom an på honom själv - så kanske, men det är för stor risk att lagkapperna inte går vägen pga risk för överväxlingar. Men, visst vore det kul för honom om han vann allt han föresatt sig, men kanske inte speciellt kul för simningen i stort, eftersom jag tycker det är roligare att sprida medaljerna lite...
//Lotta - fd simmare - dock EJ i Phelps-klass *s*

LJ Media sa...

Men Pangis, är du int från Kronblom City? Då får man sova länge:-)