2008-08-16

Dagens OS

9,69 avstannandes och ändå förkrossande långt före på 100 m. Jag är ledsen mina vänner men Bolts världsrekord i det startfältet har en aningens doft av dunderhonung i sig, och den doften är inte alltid söt... Vad tror ni?

För Sveriges del börjar detta OS att utveckla sig till ett Atlanta OS. Då vann vi massa silver och brons men inte ett enda guld. Dagens Lassi var förkyld, heder åt tennissilvret men simmarna måste ha missat något i årets uppladdning. Friidrottarna tror jag kan ta medalj men inte den ädlaste valören, sorry.. Samma gäller för våra seglare.

Att dom tog ifrån Ara bronset är bara fånig, han skiter ju i det och Fila framstår än mer som idioter. Hoppas debatten håller i sig så att regelskärpningar införs.

Det tar på krafterna att tävla en hel dag och i morgon måste vi vara på banan tidigt, redan 07.30.. pust. Bäst att ladda med en pizza och god finsk lonkkerii.. Det mina vänner ger Sisu!

4 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Ja-a, man undrar ju hur det egentligen står till med den där jamaicanska vinthunden.
Kan man som han avstannande hoppa groda över mållinjen i en OS-final (där alla deltagare är gossar som normalt springer på 9,9 tider) så infinner sig en liten undran.
Vi har ju sett hur det gått förr i OS historien, jag tänker då närmast på Ben Johnsson som gjorde en för den tiden en helt fantastisk prestation.
Hur det gick vet vi men utan att måla f*n på väggen alltför mycket så skulle jag inte bli förvånad om det är något fuffens.
Men jag hoppas jag har fel och att pojkvaskern kan springa ännu fortare på 200 meter och förpassa det "oslagbara" världsrekordet till historien.
Sedan kan man ju också erinra sig den fantastiska "Flo-Jo" och hennes osannorlika världsrekordtid på 100 m.
Hon fälldes aldrig för doping fast spekulationerna gick höga och hon dog endast 38 år gammal i hjärtattack.

Skål på dej Pangbruden, jag håller tummarna för dej imorgon.

Pangbruden sa...

Tack Flunken.. Mina tankar är ungefär som dina ja.. skål själv

Anonym sa...

Jag tror att denne kille är en riktig Bolt of lightning. Jag hoppas det i alla fall.

Anonym sa...

Det enda jag kan instämma i är väl skål för övrigt har jag ingen aning. Lycka till!