2008-08-15

Onödigt uppvaknande och OS såklart

Idag är jag ledig, kompar lite. Hade tänkt mig lite sovmorgon, inte för att jag är särskilt morgontrött men det hade varit skönt att få sova till kl 08.00. Tror ni jag fick det? Nope. Säkert som amen i kyrkan var det ju självfallet någon dåre som ringde kl 07.00.

Jag tror inte det finns något värre sätt att bli väckt på än när telefonen ringer. Hjärtat rusar i samma takt som man rusar upp och i panik försöker finna det skrällande f-nstyget till telefon. Efteråt är det ju totalt omöjligt att försöka somna om så här sitter jag nu. Tur det är OS på TV´n iallafall:-)

Hemma har vi ombytta roller nu jag och KP. I vanliga fall är det alltid han som vill se något på TV men nu är jag bänkad varje kväll mellan 20-22:-) Han muttrade lite igår om att jag gick mellan datorn och TV´n.. Ehhh svarade jag med mitt ena ögonbryn höjt.. (Jo jag kan den konsten) Så har ju du gjort jämt? Vari liger skillnaden? Någon som vet?

Ett litet förtydligande (Sorry Monica det är ju OS...) Man skjuter inte 50 m luftgevär som dom sa på sporten igår. Jag tror inte luftkulor skulle nå så långt med någon vidare precision. Man skjuter s.k korthåll dvs med krut .22. Unga fröken Nathalie Larsson gjorde f.ö en strålande OS-debut! Vilken härligt cool tjej. Igår surrades det en del om Ara och hans utrräde från medaljseremonin. Vad tycker ni? Rätt eller fel? Jag hade inte gjort samma sak, jag hade struntat i att gå dit. Men med tanke på hur korrupt brottningen verkar vara så tycker jag att han gjorde rätt, för genom det här startas debatten. Så än en gång, way to go Ara!

Ikväll kommer teensen hem.. längtar... men som vanligt har dom väl inte tid att sitta hemma och ruttna med sin gamla mamma;-)

Nu ska jag se på TV, mera OS:-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Sverige! Lyssnar på damernas handbollsmatch och håller tummarna så det knakar.
Kram Pruseluskan

Monica sa...

okej det är okej ;)

jo han har nog gjort rätt ;/

Anonym sa...

Tycker det är bedrövligt med brottningen. Att inte kunna tävla utan att veta om det är rättvist eller ej! (Gäller ju doping också)
Kanon att han protesterar!
Tyckte han att det här var rätt sätt så var det ju det för honom.

Pruseluskan igen

Pangbruden sa...

Ahh pruseluskan.. välkommen tillbaka.. ses vi nästa helg i Grimsta?

Anonym sa...

Nix. En axel/armbåge som inte vill sluta spöka satte stopp. Det har knappt blivit nån träning heller för herrn.
Men jag håller på er! Kör hårt!
Kram

Anonym sa...

Luftgevär? Allvarligt. Är det en OS-gren?

Då kan man väl lika gärna tävla med barkbåt också.

Om inte annat så borde iaf Golf vara en OS-sport om luftgevär är.

Nåja, Ara gjorde rätt!

Pangbruden sa...

Luftgevär har varit os gren i j-gt många år.. långt innan du föddes:-)

Anonym sa...

Ara gjorde RÄTT..... Men jag tycker att han skulle gett domarna (om dom fanns på plats) medaljen.

Skandal, Ska inte OS stå för Fair Play?!

Helt plötsligt så blev allt Italienskt "smutsigt"! :o(

Mia i Gävle

Anonym sa...

Ara gjorde RÄTT..... Men jag tycker att han skulle gett domarna (om dom fanns på plats) medaljen.

Skandal, Ska inte OS stå för Fair Play?!

Helt plötsligt så blev allt Italienskt "smutsigt"! :o(

Mia i Gävle

Anonym sa...

Vad jag tycker Ara skulle ha gjort med den där domaren som hånflinande lämpar sig inte i skrift.

Precis som Hoa hoa sa igår. De som skäms över att vara svensk för det där som hände på medaljutdelningen kan aldrig ha satsat hårt för att ha uppnåt något själva. Visst kunde han bara ha uteblivit men skitsamma de andra brottarna överlever nog och bra att han visade sitt missnöje rejält!

Stör mig som fan på att internationella brottningsförbundet helt nonchalerar svenskarnas protester och är hånfulla till om med.

Beundrar brottarnas hårda träning men själva sporten är ju helt värdelös regelmässigt nu för tiden och håller nog på att självdö.