2008-08-03

Hybris

Jag tror på att man ska gilla sig själv. Att man ska vara stolt över sig själv och det man åstadkommit. Få tycka man är vacker ibland och våga se de bra sakerna inom en. Strunta i jantelagen. Men när människor får övertro på sig själva. När kommentarer dyker upp som visar på hybris och att man missat vem man egentligen är. När man yttrar sig på så sätt att det hörs man anser sig vara aningen bättre och mer intressant än vad man egentligen borde. Ja då mina vänner då blir eders Pangbrud full i skratt. Som den Stenbock jag är tror jag att ett visst mått av realistiskt tänkande kan vara på sin plats:-)

F.ö är jag fast i detta hus, mitt kommande hem. Jag går här och skrotar i pyjamas. Städar lite, bloggar lite. Jag behöver inte rota i några lådor för det finns inga hemligheter. Jag har nyckel till detta hus. Samtidigt är det lite småkul, jag har sällan varit i den situationen att jag vaknat upp utan mina grejor i någon annans hem. Jag är verkligen uppraggad.

..and I love it...;-)

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Mmmm... Kloka människa där!

Men du, liksom jag... Vet att..*nynnar tyst*:

"Det är inte lätt att va´ödmjuk.." ;-) ;-)

Ha det bäst.. Njut och gå omkring och boa.. Tänk dig in i hur snygga du och mannen o alla barnen kommer vara i ert nya hem!

Pok

Mallaunnardig/eralltgottbralla

Anonym sa...

.. när man är lika vacker som..:-) Kram på dig Mallan.. ehhh här behöver omtapteseras..för att matcha:-)

Anonym sa...

Gött med permanent bortamatch...;)

Majsanochmalla sa...

Bra... Där!

Skäl till omtapetsering:

- Men älskling.. Ser du inte hur den här väggen/rummet, missklär mig?

Inte en man kan motstå det sällsynt logiska/självklara argumentet.. ;-)

Pok

Mallaharförsöktståutmedolikasmakbralla

Anonym sa...

Blir så glad för din skull. Du har verkligen nåt härligt att se fram emot och lite omtapetsering är ju ingenting. Det är värre när man kommer in hos någon och tänker att här får vi släppa en atombomb och blåsa ut alltihop om jag överhuvudtaget ska kunna bo här.