2008-08-22

Inför helgen


07.00 i morgon bitti startar jag bilen, kör iväg och hämtar upp mina "gäddor" för att därefter ta oss till skjutbanorna i Grimsta. En helg i SM´s tecken, SM i sportskytte. Sportpistol på lördag och standardpistol på söndag. Ha nu inga höga förväntningar på oss. Vi är fältskyttar inte sportskyttar. Men vi gillar den här formen av skytte och vi har kul. De som kan tänkas tampas om individuella medaljer skjuter ca 50-60 poäng bättre än oss men vi har ett ganska bra lag och en lagmedalj är inte omöjligt. Någon klasseger kanske det kan bli med (man är uppdelad i tre klasser beroende på resultat och förmåga).

Framför allt har vi en "inteengubbeellerungesålångtögatkannå" helg! Vi ska husera på Hässelby slott förhoppningsvis med god mat och lagom mängd dryck, massa prat och skratt och har jag tur dyker en gammal god och kär vän upp en sväng:-)En härlig helg har vi framför oss och jag känner redan hur jag längtar. Bilder kommer såklart.

KP raringen ska få fiska ifred, kampen om NA´s fiskeliga tätnar och nu är det spännande värre:-) Men i afton ska han få min fulla uppmärksamhet, det har varit mycket OS och annat skit ett tag;-)

Fin helg alla.. håll en och annan tumme för oss så håller vi i!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till och grattis till den kommande medaljen!! Själv ska jag åka österut, till havet......hoppas jag inte drunknar.

Pangbruden sa...

..nej du drunknar inte, du flyter på fläsket;-) Ha en trevlig helg! vi hörs!

Anonym sa...

Lycka till i helgen.
Hmmm.... jobbar han på NA?

Anonym sa...

Nej nej han är med i NA´s fiskeliga! Den årliga viktiga fiskeligan.. lilla Tass leder juniorklassen :-) KP ligger 6 a i seniorklassen..

Anonym sa...

Lycka till från mig!

Anonym sa...

det är bloggen ^

Anonym sa...

Madde: Grattis till Älvdalsbrons i fripistol!

Frippo: Tack!

Monica sa...

vart är grimsta??????????????????????

Anonym sa...

Hässelby.. Vällingby.. Kolla Eniro

Monica sa...

vilken tid?=

Pangbruden sa...

11.30 lördag + 15.30.. därefter ledigt en stund innan prisutdelning.. söndag skjuter vi 11.30.. du har adressen med hela upplägget..

Anonym sa...

Gud vad det ska bli roligt! Nu ska jag ladda med kräftor! PUSS

LJ Media sa...

Jag håller alla tummar jag har. Lycka till med skyttet och hoppas att du får färsk fisk till middag efteråt!