2008-08-25

Ett gott skratt förlänger käften

Under lördagens tävling stod vi bredvid ett gäng schyssta, roliga damer från Jönköping. De tog senare silvermedaljen. Ett av samtalen var tämligen märkligt och jag och gäddorna har skrattat gott i flera dagar nu:-) Det började med att en av damerna berättade hur hon hade festat med ett gäng gubbar från Örebro och våran klubb vid ett annat SM i staden för många år sedan. Före min tid med KP märk väl.

Damen eller tjejen blev lite lyrisk över att vi kom från Örebro och började fråga oss om de här killarna. Dom var ju så roliga och mysiga i synnerhet en mindes hon väldigt väl. "Han brukar fiska" .. Ehh sa jag lite skämtsamt och skrattade "Du kanske ska vara försiktig nu för det är min man du pratar om". Kan ju vara på sin plats med en liten vänlig varning eller hur:-) Men nej då den gick inte fram tjejen blev ännu mer lyrisk och berättade om honom och vad trevlig han var. Han var en av dom hon verkligen kom ihåg. Jaha sa jag, fortfarande lite skämtsamt märk väl.. (Trög brutta va?:-) "jag ska ringa till honom och berätta att tjejerna här uppe pratar om dig än." Inget mer med det och tävlingen fortsatte.

Jag tillhör inte den svartsjuka typen och eftersom denna fest hände långt före min tid så är det inget jag har någon åsikt om utan tyckte mest att det blev en kul liten händelse, något jag kan tracka stackars KP med ibland:-) Sådant piggar alltid upp och tjejen verkade lite "kort". Sagt och gjort så ringde jag KP och han mindes väl sådär lagom mycket. En fest med ett gäng skyttar på en skjutbana för många år sedan, tro mig han har varit på många sådana:-) Jag tyckte det var rätt roligt och han fick sig en och annan "känga" eftersom damerna pratade om honom än:-)

Vid lunchen berättade vi för damerna att vi ringt till KP och frågat honom vad han gjort egentligen eftersom tjerna pratade om honom fortfarande:-) Jag och gäddorna missar sällan ett tillfälle att få tracka lite på gubbarna i klubben. Det får dom tåla när dom har med Pangbrudar att göra:-) Då mina vänner skiner damen ifråga upp, ser på mig med ett leende och med med förväntan i blicken frågar hon upprymt "Åhhh kom han ihåg mig?" Tablå!

Ehh nej inte just svarade jag och tänkte "Men snälla gumman är du helt blåst eller"? :-) Hennes vänner tyckte nog samma sak det blev lite tyst en stund men jag och gäddorna har fått oss ett och annat skratt i helgen.

Det är väl inte den smartaste som skulle uttrycka sig på det viset till en annan mans kvinna, skulle ni? Då kanske man inte har alla skruvar på plats:-) Det är inte helt färdigplogat så att säga:-)

KP stackarn då? Ja han fick sig ett gott skratt han med och tyckte det var kul att åtminstone någon mindes honom i sportskyttesammanhang:-)

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Men... Sicket rikspucko..
Stackarn!

Å han är din.. Bara din!

Pok

Mallaskafixamedbilenbralla

Pangbruden sa...

visst är det otroligt:-) Fasen vad vi har skrattat här på jobbet i morse.. vilka människor det finns.-)

Anonym sa...

SkitaSKOJ!!

Stackars hennes kompisar.. dom hade npg velat headflippa henne!!

KRAM på rej och ha en mysig vecka!

MiaFiaiGävle

Monica sa...

*skrattar* hahaha ;)

Anonym sa...

Nu fick jag skratta lite till! Hi Hi Hi Hi Hi