2008-08-10

Fin söndag verkar det som

En finfin start på dagen. OS-silver i cykling, gissa vem som stod upp och knappt orkade titta på spurten:-) Anledning till att jag gillar OS så mycket tror jag beror på att OS lyfter fram andra sporter än friidrott. Ta tex fotboll.. det har väldigt låg status i OS och för mig som är utövare av en lite mer "udda" idrott i tittarsammanhang är det positivt. Lite kuriosa, visste ni att Sverige leder OS medaljligan i skytte. Jajamensan, vi har haft många stora giganter genom tiderna. Thorsten Ullman, Skanåker, Kerstin Bodin, Hansen och Edman såklart och på tisdag hoppas jag att Håkan Dahlby sällar sig till det eminenta sällskapet.

Inte nog med OS silvret idag, mannen jag lever med har dragit upp en Aborre på 1,1 kg vilket ökar spänningen i NA´s fiskeliga avsevärt. Han ligger långt fram i seniorklassen. Gissa vem som leder juniorklassen? Just det, Liten Tass så klart!:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul för Liten tass ;) Grattis!

Btw OL tycker jag är skit tråkigt,vet inte varför roligare med vinter sporter !!

Kram Monica

Anonym sa...

Det är för att du är norsk det.. sånt finns i våra gener:-)