2008-08-17

Arla morgonstunde...again!

Good mooorning!! Rice and shine! En ny dag har startat, upp och hoppa skaka rumpa! Haaallåååå! Sover ni än? Trynar och gosar i era sängar med mjuka täcken och nattvarma lakan. Javisst ja, det är ju söndag, vilodag. Det är bara idrottsfolk, spädbarnsföräldrar och pensionärer vakna. Jag går under kategorin idrottsfolk. Eller knäppstare.. Om en stund ska vi fara ner till banan och skjuta Militär snabbmatch. Vad gör man inte för sin sport:-)

Två tankar att dela med mig hinner jag dock med. Han gjorde det den gode Phelps, 8 guld. Bra jobbat men jag kan inte låta bli att citera Spitz, "Hade 100 m fritt funnits med på programmet 1972 hade jag vunnit det med":-) Och försök att medvetet vinna 8 st silver! Att stenhårt träna och gå inför att hela tiden vara näst bäst... Det kallar jag utmaning.

Norge har OS-guld och leder medaljligan före Sverige. Måhända jag har norskt blod men det är tillräckligt utspätt för att jag inte ska gilla det här:-)

Fin söndag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker den gode Spitz verkar vara lite sur över att tappa rekordet. Hade man vänt på resonemanget, så hade han varit chanslös mot Phelps.

Anonym sa...

Jag tror inte att Phelps var så duktig att simma 1972.