2008-08-29

.. Jag borde inte...

.. men vid närmare eftertanke så kan det väl inte skada med någon mildare historia ur mitt partyminne:-)

Vän V påminde mig inte bara om Norberg utan även om tiden vi spenderade tillsammans på kårpuben, ÖSKM. 89-90 var jag klubbmästare och all min vakna tid befann jag mig antingen där eller i någon föreläsningssal.

Det går inte att nedteckna alla minnen och händelser från den tiden, möjligen en och annan glimt. Vi var unga, hyfsat vackra, glada, partajiga och hade en gemenskap som i många fall håller än idag. Visst festade vi mycket men vilka studenter gör inte det? Vi jobbade mycket också och utskänkningstillstånden var personliga vilket vi tog på fullt allvar. Bla innebar det att man fick porta gäster som inte skötte sig.

Jag har tydligen portat en man som plankat in eller varit för berusade eller liknande vid ett tillfälle som idag är författare och debattör. Det var som tusan tänkte jag när vän V påminde mig;-) En annan "typ" är idag känd politiker och redaktör här i staden. Han hotade en av personalen med att "slita ur tarmarna och stampa på dom" när han inte fick planka in genom fönstret. Han portades på livstid!

Jag behöver väl knappast nämna att jag än idag har svårt för den mannen och något förtroende som politker har han inte hos någon av oss som var med på den tiden.

Looser som teensen skulle säga;-)

Den värsta händelsen dock var när en allt för berusad yngling som nekades att komma in kastade sig mot mig med en kniv i högsta hugg. Hade inte två ur personalen fångat upp honom i rätt ögonblick hade det nog inte suttit någon Pangbrud vid datorn just nu. Men det mina vänner är en helt annan historia.

Trevlig helg alla!

8 kommentarer:

Monica sa...

det var ju en tur dom fick tag i han !!
Och den andra da vilken politiker var det dååra? ;)

Anonym sa...

Lokalpolitiker i Örebro

Anonym sa...

Författaren är tydligen en ganska känd manusförfattare...ihhh

Anonym sa...

hahhahha underbart att jag får läsa om detta här! Alltså, vem kan den där lokalpolitikerna vara, börjar hans förnamn på B? samt hade hans föräldrar kiosk i Nora? Händelsen med KNIV har jag ALDRIG HÖRT; har jag förträngt? Eller hände det före min tid? och oj oj oj AMies vänner, om ni bara visste hur mycket storys det finns, eller det vet ni säkert, ni känner ju Amie, runt Amie händer det grejer....

Anonym sa...

Ja knivhändelsen minns man ju...Jag var ju till och med som stöd på rättegången. Minns du det Amie!?

Anonym sa...

Och visst var väl V med också...eller var det Maud?

Anonym sa...

Raring.. du och J var ju med mig på rättegången.. så nog borde du minnas knivhändelsen:-)

Anonym sa...

Jag minns att du var med .. TACK!!! Behövde er där, tror det var V osm var med... minsann