2008-08-14

Mamma Mia

Mamma Mia vilken härlig film. Äkta feelgood blandat med storartad humor. Handlingen är förvisso mycket banal men det spelar ingen roll för det är känslan som filmen förmedlar som är det bestående. När man går ut ur biografen är man glad, glad och lycklig. Vi var tre generationer som gick och alla hade vi samma positiva upplevelse!

Jag har inte tidigare varit någon älskare av Meryl Streep, lite för snyftig för min smak, men nu kom hon ju helt till sin rätt och spelar storartat! Av de tre herrarna, som alla är bra skådisar, gillar jag Skarsgårds sköna rollfigur bäst. Lite cool, laid back sådär:-) De yngre skådisarna är duktiga men framför allt sjunger dom bra, riktigt bra! Jag var lite orolig att musiken inte skulle hålla den höga klass man är van vid men faktum är att vissa låtar är bättre än i Abbas tappning. Musiken kommer fram mer i sin rena form genom att alla stämmor inte sjungs. Jag är mycket positivt överraskad. Bla vill jag nämna låten "Lay all your live on me" som jag absolut inte kan föredra med Abba. Nu blir den klockren när ungdomarna framför den som duett. "Voulez vouz" i lite tuffare tappning med basgung är även den en favorit från filmen.

Den enda låt jag saknar är min personliga favorit, "Knowing me knowing you" som faktiskt var min "skillsmässolåt" en gång i tiden:-) Men det finns inte utrymme för sorg i den här filmen. Ingen skräck, ingen ångest, ingen sorg, bara party, kärlek och glädje!

Allra bäst dock, utan konkurrens, är Donnas två polare. Två störtsköna medelålders partybruttor helt i min smak. I just love them! Herdis och Hjördis i högform. Jag och bästaste vännen i högform:-) Och tro mig mina vänner att när den ena av dom drar igång och dansar på bordet ja då såg jag mig själv. Dansa på bord har jag gjort många gånger i min forntid:-)

Se den!

Ja just det.. I dagens lokala blaska fanns en förlovningsannons. Linda Bengtzing har tydligen slagit till och förlovat sig med någon Johan.. kanske kan intressera någon:-)

2 kommentarer:

Monica sa...

ja han är störtskön Skardsgård ;)


Linda förlovad sig inte för att jag är intresserad ,men vart kom han i från?
jaja!

Pangbruden sa...

..guud vet;-)