2008-08-09

Kommunikation

Jag började skriva ett inlägg av tämligen personlig karaktär. Ett inlägg som skulle påvisa att mitt liv knappast är så enkelt och rosenrött eller glättig som det ibland framställs som i bloggen. Men jag raderade det. De friktioner och bekymmer som jag, liksom alla andra, har brukar kunna lösa sig och då vill jag inte ha dom nedtecknade. I stället blir mina vänner belastade med om:-) Tack Bästaste för dina öron den här veckan! Jag skulle inte klara mig utan dom tror jag.

Jag har en spärr i mig som gör att jag inte förmår mig att skriva om knastret i min tillvaro och jag är glad för den. Men tro inte att alla dagar är enkla, det är dom inte. Men hittills har jag inte stött på ett problem som inte kunnat lösas och slutat bra. Receptet stavas kommunikation! Den kan vara tidsödande och energikrävande men brukar fungera.

Som sagt jag raderade mitt ursprungsinlägg men så mycket kan jag säga att jag hade en riktigt mysig kväll med KP igår. Och i dag befinner han sig i min källare istället för på skjutbanan i Garpenberg:-)

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Raraste Pangisen...

Du skriver precis vad du vill i din blogg...

Att du har ett bagage är helt solklart.. Annars skulle du aldrig kunna vara så klok som du alltid är... Klok och balanserad.. Full av insikter och du delar alltid det med oss andra i bloggvärlden...

Det är värdefullt, du är värdefull..

Ha en fortsatt härlig helg du och kärleken!

Kram till er båda!

Pok

Mallatyckersåmycketomdigbralla

Pangbruden sa...

Mallan.. Hade du varit man hade jag friat:-) Löööv

Anonym sa...

Visst är det skönt att ha dessa öron;) jag har några såna med *kram*

Anonym sa...

KP..... det är nog en förkortning av KällarPojken, inte Kära Pojkvännen.
Han har en viss dragning till detta med källare, det går liksom inte att säga nej!!!

Pangbruden sa...

uppenbarligen inte och det var väl du Bästaste som banade väg i veckan när han besåg din källare:-)