2008-08-18

Om OS och surlimpa

Har ni tänkt på att ledaren för damlandslaget i Handboll låter precis som Steve med Loyden:-) Så fort karln öppnar munnen bryter jag ihop av garv:-) Tänk så roligt man kan ha när det är OS.

Inte vet jag vad ni tänker göra kl 13.45 men jag tänker i allfall stänga av telefonen och stänga min dörr. Sanna Kallur springer semi och intet får störa eders Pangbrud. Tur det finns Web-TV:-)

Heja Wissman!

Usain Boto ja.... Kan han verkligen vara så bra? Alla skribenter verkar tro att han inte är dopad så jag antar att han stod först i kön när Gud delade ut snabbhet.

Jaaaa jag vet att det bli mycket sport..

Såg SATC filmen igår. Den hade tyvärr inte det serien har. Dvs ett uns av kaxighet och råhet i sig. Nu blev det lite för mycket amerikansk smörighet och happy ending för att vara i min smak. Det typiska amerikanska filmupplägget. Lycka, olycka, hämta sig, happy ending:-/ Det faktum att Samantha nobbade den sköne adonisen Dante och nervöst rusade därifrån förstörde hela filmen för mig... Sorry men jag föredrog henne med sug i blicken och lite mer på:-)Det blev lite för mycket "alla levde lyckliga i sina dagar" medans serien mer visade att livet knappast är lyckligt alla dagar.

Eller som min gamle tysklärare uttryckte det: "Livet är inte bara gräddlimpa och hallonbakelser. Det är lite surlimpa och taggtråd också"!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hörredurru din lilla GNÄLLFIA!

Vi låter så här i Gävle /Sandviken... okej, att han kanske bräker lite mer än vi Gävlebor, men är man från Sandviken, så pratar man så där... han pratar inte ens GROV Sandviksmål......
*Fnys*

Mia i Gääääävle

Pangbruden sa...

Han låter iallfal som Steve i lloyden.. glöm inte att jag bor i Nääärke.. gnällbältet

Monica sa...

Håller med dig ang SATC
Det är en typisk amerikans film;/
Men dottern gillade den ,sen har jag knappt sett erien på tv så jag hadde inte så mycket att jämföra mer!

Pangbruden sa...

Mamma mia är klart bättre.. musiken rockar:-9

Monica sa...

ring ring va gör du nu???

ja mamma mia är bäst ;)

Anonym sa...

... jag tittade och hon föll.. jag skulle aldrig ha tittat:-/

Anonym sa...

Pangis... faaan... jag har ju inte hunnit se filmen än..... ;-)

Monica sa...

inte jag heller ;( kanske är mitt fl får jag brukar inte titta ,men gjorde det nu;(

Anonym sa...

Bitte..förlåt..se den ändå..jag har ju knappast berättat innehållet:-)

Anonym sa...

TV-serie Samantha for president :) Har inte sett filmen än men ska väl göra det snart...

Sitter och tjurar för att man blir berövade härliga OS-ögonblick nu när stackars Sanna Kallur stöp så där...

Anonym sa...

Jag blev uppriktigt ledsen när hon föll. Jag satt i chock och tyckte så synd om henne.

Hon är alla kategorier vår skönaste idrottstjej i mina ögon som är så värd att få ett bättre öde än det där. Hoppas verkligen hon lyckas framöver!!

Anonym sa...

Ja jag känner mig berövad jag med.. why liksom?

Anonym sa...

Samantha skulle helt klart gett efter för Dante. Hon har blivit normaliserad i filmen och jag håller med, serien är bättre. Lik förbaskat satt jag här och grinade som den sissy jag har blivit.