2008-08-29

I rummet ovanför..


I rummet ovanför mitt kontor där jag sitter och bloggar hörs ljuvaste skönsång. dottern över på något eller sjunger bara med i en låt. Hon sjunger jämt. Har alltid gjort och hon gör det bra. Mitt mammahjärta blir varmt och lyckligt.

I rummet ovanför mitt sovrum är det ett annat ljud i skällan. Sonen tittar på filmer, eller youtubeklipp. Han tittar på roliga saker. Har alltid haft humor den gossen. Hans bräkande tonårsskratt är inte lika vackert ljudande som hans systers sång men jag blir lika varm i mitt mammahjärta.

Det är fredagkväll och dom är hemma igen. Huset blev åter ett hem.

1 kommentar:

Majsanochmalla sa...

Ljuv mammamusik.. Härlgt! Och precis som du säger... Det blir ett hem igen.. Ett hem utan ljud.. Är bara ett halvt hem..

Pok min kära vän!

Mallaälskarljudetavungarnaärhemmeaigenbralla