2008-08-11

Om trafikh-t i Örebro och den finska sisun..

Det märks att flertalet har börjat jobba idag. Det märks på trafiken. Bilar, j-a långtradare, galna cyklister och fotgängare i en enda röra. Där i mitten någonstans försöker jag ta mig fram. Jag avskyr alla andra trafikanter. Varenda en. Antingen kör dom för sakta och hindrar min framkomst i fel fil! I Örebro har vi vänstertrafik förstår ni, alla j-r kör i fel fil. Oerhört irriterande, jag som i min enfald trott att vänsterfilen är framkomlighetsfilen. Det fungerar i Stockholm, Göteborg, Oslo, Rotterdam och Paris men tammef-n inte i Örebro. Där är det stopp. Igenkorkat, tvärproppat. Vad är det för fel på folk?

Kör dom inte för sakta i vänsterfilen ja då jagar dom mig som en galning. Rusar fram och lägger sig en cm från mina baklyktor. Gissa vem som har lust att tvärnita vid dom tillfällena, spela dum och hävda en katt eller ett barn framför mig. Jag avskyr dom. Än mer avskyr jag långtradare, jag är ledsen alla chaffisar men jag klarar snart inte av en långtradare till. Det står inte på förräns jag försöker preja ner en från vägen.

Vad gäller dårarna på cykel och de framrusande fotgängarna kan jag nästan inte ta orden i min mun, men så mycket kan jag säga att: Varför?? Varför går dom överhuvudtaget utanför dörren och riskerar sina liv varje dag? Kamikazevarning på i stort sett samtliga.

Nej Örebrotrafiken skulle flyta alldeles utmärkt om endast jag, eders Pangbrud, hade tillstånd att köra på vägarna:-)

F.ö grattar vi Finland idag. Vilken SISU!! Två OS medaljer i skytte på samma dag. Guld och brons. Jag bugar mig för denna mentala styrka. Iskallt och imponerande. Framför allt går inte alla skytteguld till maskinerna från Kina. Kokkolokko alla mina Finska vänner! Fritt översatt betyder det respekt!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag följer inte os ett dugg nu inte intresserad !

Ang trafiken ja det märks här med, men det blir nog verre nesta vecka ;(

På tal om inget ;) på fredag får jag träffa min bästa vän från Ööööörebrooooooooo
Ska bli såå kul, hoppas det inte blir forhinder bara !
funderade först om jeg skulle åka till henne,men dom håller på att renovera så det blir lite rörigt sen vill hon komma lite hemifrån *ler* hon har småbarn!

Pangbruden sa...

..men guud tänk om jag känner henne.. hör av dig om du åker hit någon gång så kanske vi kan fika!! Kram

Pangbruden sa...

PS Gratulerer med söll idag da´

Anonym sa...

Kan bara skriva under på tankarna kring alla jävla idioter på vägarna. Dom kan inte köra bil, så är det bara.

Anonym sa...

Vi cyklister (läs jag) riskerar våra liv varje dag för att vi (läs jag) inte har något körkort ;-)

Anonym sa...

.. I karlstad är jag övertygad om att situationen är lugnare;-)

Anonym sa...

Du tycks vara omgiven av samma idiotiska trafikanter som jag..!! Men jag säger bara, Pangis, this town ain´t big enough for both of us....

Anonym sa...

Närkingar vettu ;-) Lite sega allmänt liksom ;-)

Ööööööööörebro. Man hör't bara på namnet!

Mañana-mentalitet lite granna faktiskt. Det säger syrran också.

Anonym sa...

Om bara örebroarna kunde lära sig trafikljuskörning skulle det flyta på bättre. I morse hade jag rött vid 11 av de 13 trafikljus som jag basserar. 9 av de 11 berodde helt enkelt på att jag inte hann fram eftersom bilarna framför mig inte har vett att åka när det blir grönt. Det skall helst vara grönt så länge att bara en eller högst två bilar ska hinna iväg varje gång det blir grönt. I vilken annan stad som helst skulle det lätt hinna iväg 10 bilar, men inte i Örebro!!!

Anonym sa...

jag lovar jag kommer höra av mig *ler*
nesta gång , min kompis bor på sofiebergsvägen ;)
Er gift, 2 barn jobbar på infektion kliniken

Anonym sa...

För att inte tala om rondellkörningen... Dom fattar inte att en rondell INTE är en fyrvägskorsning.. M Jag känner nog henne inte.. men hör av dig

Gatu.. Du som jobbar på VV kan du inte utfärda enskilda tillstånd åt oss:-)

Majsanochmalla sa...

Kära Pangisen...

Det är bara jag som kan köra bil i STHLM... Och du i Örebro... Fram med pickan bara!

Pok

Mallaensamkankörabilbralla