2008-08-19

Mitt skafferi

I mitt skafferi finns mat, massor av mat. Där finns de vanliga basvarorna som diverse pastasorter, mjöl, salt och socker. Dessa basvaror finns självfallet i olika utföranden och varianter. Det finns även kryddor i en sådan mängd och variation att jag inte står handfallen även om receptet föreskriver den mest märkliga blandning. Allehanda kexsorter och bröd finns det alltid och självklart tesorter i de flestas smak. Torrvaror och konserver finns uppstaplade i en mängd att vi garanterat klarar oss i månader i händelse av krig. Utöver allt detta innehåller mitt skafferi fem, i princip, oöppnade paket med pärlsocker, fyra paket strödbröd och lika många oöppnade paket med ögonkakao! Jag vet inte om jag kommer att behöva dessa i händelse av krig eller invasion, kanske baka en kaka och bjuda eventuella fiender på? Socker piggar ju förvisso alltid upp och man kanske kan bidra till sitt lands frihet genom att smussla ner lite cyankalium eller liknande i bakverken.

Nu innehåller iofs inte mitt skafferi något giftigare än muskotnöt så då återstår bara soppåsen alternativt försäljning på Blocket. Vad har ni överskott på i ert skafferi?

Idag håller vi tummar och tår för att Holm hoppar högt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid överskott av florsocker. Tror att det är slut och köper mer. Klarar mig nog till 2022. Annars tycker jag det är konstigt, man har en massa saker i sitt skafferi men ändå aldrig något som man är sugen på.

Pangbruden sa...

Ja visst är det märkligt:-) Jag har också ett par paket florsocker.. när jag tänker efter..suck

Monica sa...

jag har inte så mycket över längre har ätit o rensat ut!
Vill inte ha fullsmockat längre!
Köper när jag behöver!
Och ibland kan det bli i huj o hast , nära till butiken som tur är!

Anonym sa...

Hahahahahaaa, det låter som mitt skafferi! Åh vet du, det måste va alla gånger man "tänkt" att baka som ligger bakom! Eller alla gånger man står i affären o "tror" att pärlsockret är slut....

Kram Ninis

Pangbruden sa...

Japp.. precis så är det:-) Varje gång jag ska baka köper jag nytt:-)

Majsanochmalla sa...

Men vafan brudar... Gör som jag.. Skit i att baka.. Bagarna ska också överleva! Tänk på det ni!

Pok

Mallakanntebakabralla

Pangbruden sa...

Mallan.. jag bakar inte.. jag köper bara på mig ingridienser;-)

Flunkbuster sa...

Såna där små torra salta kex som man ska ha till ostbrickan finns det massor av hemma hos mej.

Majsanochmalla sa...

?!!!!!!!!! Snygg taktik Pangisen... Öhhhööh.. In case of..

Pok

Mallatrorduskullecharmabrallornaavkrigarnaändåbralla

Pangbruden sa...

Man vet ju aldrig Mallan;-)

Anonym sa...

maltextrakt, vad annars?