2009-01-28

Ursäkter i bloggträsket

När vissa av de större bloggarna inte har tid att uppdatera sina alster så brukar dom be om ursäkt och meddela att dom trots allt tänkt jättemycket på sina bloggläsare iallafall. Det är ju rart av dom.

Jag vill härmed meddela att när jag inte bloggar, vilket sker mycket sällan, så tänker jag inte ett dugg på vare sig bloggen eller läsarna. Då har jag fullt upp med annat:-)

Skämt åsido, jag liksom alla andra gillar verkligen de som läser våra bloggar, annars hade vi nog hållit oss till den låsta dagboken. Men ingen ska väl behöva be om ursäkt och förklara sig när man har gjort annat?

Det finns ett liv utanför bloggträsket. Jag vet att det kan vara svårt att förstå för det är lätt att hamna här i cyberspace. Men någonstans utanför våra skärmar och tangentbord finns en annan värld. Den kallas för verkligheten och ibland har den en tendens att komma ikapp oss.

Dags att gå ut och möta den.

Ber du om ursäkt och tänker massor på att du inte bloggat när du haft fullt upp med annat?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... ibland så ber man nog lite om ursäkt... tror jag...
Men som vanligt, du har så rätt "klok som en bok", som jag brukar säga......

Jag har för tillfället mer än fullt upp med "Skolans dag" här....
Smolket kom ju igår när varslade lärare uppmanar folka tt demonstrera mot deras uppsägningar... Huvva!

Miasomärtröttsåtrött

Pangbruden sa...

Vilken sits.. jag förstår lärarna, det gör jag verkligen men nativiteten kan vi inte göra något åt..suck..

Monica sa...

tror inte det , inte vad jag vet ;) eller?

Anonym sa...

Tänker inte ett dugg på bloggare när jag inte bloggar och har inte ett dugg dåligt samvete för det. Däremot kan det hända att jag kan tänka ut vad jag själv ska skriva i min blogg. När jag väl har skrivit det jag hade tänkt skriva tittar jag i andras bloggar. Det i sin tur kan leda till fler inlägg, men jag tänker inte be om ursäkt för att jag har ett liv utanför bloggosfären.